Det beror ju på hur tanden gått sönder, oftast när tänder går sönder är det en bit av emaljen som lossnat. Då lagas tanden som vid en vanlig lagning, de putsar bort vassa kanter och fyller med vad det nu är de fyller trasiga tänder med.
Räkna med att du kan komma att få vänta ett tag innan du får komma till tandläkaren förutsatt att du inte har rejält ont i tanden då det inte direkt räknas som högsta prioritet att ta hand om nån med avbiten tand.
Jag råkade själv ut för samma sak för 2 sommrar sen I New Yorka v alla ställen, vi hade precis kommit dit, skulle vara kvar i 5-6 dar till. Vi hade varit på M&M store och köpt godis och jag sitter på hotellrummet och smaskar hallon M&M i godan ro när jag biter av en bit av tanden. blir skitskraj, vill ju itne till tandläkaren i USA direkt. Men det gjorde tack och lov inte ont, det var bara en bit emalj som farit bort, men det var ju vasst som attans.
Direkt hemma i sverige igen ringer jag tandläkaren och berättar vad som hänt...och får en tid 1 vecka senare.....