Vem utfärdar vigselbevis?
Hej!
Var/hur får vi tag i ett vigselbevis...församlingen -nej. Skatteverket kanske?
Någon som vet?
/Fru E
Hej!
Var/hur får vi tag i ett vigselbevis...församlingen -nej. Skatteverket kanske?
Någon som vet?
/Fru E
vigselförrättaren.
Är det till ansökan eller måste ni ha det till utredningen ?
Vi tog kopia på det vigselbevis vi fick vid vigseln och använde till vår ansökan.
Jo, det gäller pappaersamlande till organisationen. Det är ett bra tag sen vi gifte oss, men vi har bara ett "minnesblad" som vigselförrättaren skrev, men nu ska det ju vara ett bevis som sedan ska översättas till annat språk... jag tänker mig att det ska vara typ som ett intyg...?
Tack för tipset, detta ska vi nog också använda oss av tror jag. Men just ett vigselbevis där det framgår att/när vi är vigda kan jag inte hitta...
kolla denna gamla tråd
www.familjeliv.se/Forum-13-245/m12147349.html
Hej
Vi gjorde som Marie IE B, dubbel vikt vigselbevis kopiera och skicka,Det godkändes
Vi hade lyckats tappa bort vårt vigselbevis när vi skulle skicka vår ansökan, och försökte med ett utdrag från Vigselboken, som jag tror att pastorsexpeditionen (är inte helt säker) fixade.
Men det godkändes inte så vi fick helt enket kontakta den präst som vigde oss och be honom skriva ut ett nytt.
Det är tydligen bara präster som skriver ut det, trodde att man kunde få en kopia eller duplikat från pastorsexpeditionen, men för oss gick det i alla fall inte.