• Minimee

Vad är skillnaden mellan Brio Sitty och Brio Race?

Hej!

Vad är skillnaden mellan Brio Sitty och Brio Race?
    Vilken av dem har bäst liggläge?
    Vad är skillnaden med hjulen?

Vilken föredrar ni?
    Har en Brio Sitty redan, men jag vill köpa en ny (eller nästan), för den jag har drar snett. Blocket.se here I come.

Tack på förhand

Mvh Cecilia

• Svar på tråden Vad är skillnaden mellan Brio Sitty och Brio Race?
  • maamje

Brio race har väl breda hjul och sufflett och mer liggläge än sittyn tror jag. Jag har själv en race och jag har aldrig haft en bättre vagn. den är super.

• Ung Mor

hej. jag har själv en brio race och anledningen till att vi köpte den i stället för en brio sitty var att hjulena var bredare, bättre ligg läge och sen var det höj och sänk bart handtag.

• DenDär

Jag har en race som åxå drog snett tills igår. De fixade detta på 5 minuter i affären jag köpte den i så är det enda anledningen att byta så åtgärda det istället.

racen har inget liggläge, bara viloläge och sittläge. Tycker om sufletten som både är lång och avtagbar.

• maamje
    Svar på #3
    Ja men viloläget är så bra att barnet kan sova skönt i den. Min son sov i den när han var 8mån-3år och nu har min 10mån dotter den och hon somnar så fort man sätter henne i den.
  • Pinky81

Kan säga att vi har 3 olika vagnar och alla drar snett!!!!
    2 åt höger å en åt vänster...

Har vant mig så nu tänker jag inte på det längre!
    Kolla som ngn ovan skriver om de inte kan fixa det istälet för å köpa en helt ny!!!

/Pinky81

• Finesse

Kolla den här tråden:

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39247032.html

Sitty: En sulky med viloläge, framåtvänd. Brios minsta vagn. Handtaget är inte ställbart, suflett finns att köpa till. Har funnits i "evigheter" ;)

Race: En sittvagn med sovläge, framåtvänd. Mer som en sulky. Höj och sänkbart handtag, suflett ingår. Började tillverkas 2003.

• DenDär
    Svar på #6
    Finesse skrev 2009-03-09 11:50:23 följande:
    Race: En sittvagn med sovläge, framåtvänd. Mer som en sulky. Höj och sänkbart handtag, suflett ingår. Började tillverkas 2003.
    Sovläge? Det hade inte jag kallat det. Det är ett viloläge, inte helt liggläge.
  • Finesse
    DenDär skrev 2009-03-09 20:36:29 följande:
    Sovläge? Det hade inte jag kallat det. Det är ett viloläge, inte helt liggläge.
    det är inte jag som skrivit det.. jag kopierade det från länken..
Svar på tråden Vad är skillnaden mellan Brio Sitty och Brio Race?