• Anonym (Nyfiken)

Nakenbad!

Jag och min sambo har besökt nakenbad ett antal ggr och tycker detta är oerhört skönt och avslappnat. Vi har främst gjort detta utomlands men även i Sverige. Vi är strax under 30 strecket och undrar om det finns andra med liknade intresse.

Ålder?
    Hur många av er har gjort samma sak?
    Om ni har gjort det/vad tyckte ni om det?
    Är det något som ni kan tänka er att göra?

Lite nyfiken om vi är unika.

• Svar på tråden Nakenbad!
  • Anonym (Nakenbad)

Unika är ni inte. Vart har ni besökt nakenbad - finns det inte fler i er ålder där? Vi brukar hålla till i Skanör - men ni kanske bor i en annan del av landet. Det finns Naturist föreningar man kan bli medlem i om man vill träffa andra likasinnade. Vi var det ett tag, men tyckte det blev lite för mycket - de barn som följt med fick inte bada i bassängen om de inte badade nakna - lite överdrivet tyckte vi, det ska ju vara på frivillig basis - tollerans trodde vi var ledordet bland Naturisterna, men riktigt så var det inte. Men det är skönt och avslappnande och man behöver inte ha massa våta badkläder på sig...

• Anonym (Nakenbad)

Ps, vi är i 30-års åldern

• Linis81

Jag o mitt X var ute o åkte med båten o hamnade på ett nakenbad.. han häll på skämmas ihjäl men vi låg kvar iallafall.. han hade badshorts på sej.. jag var naken.. gick i o badade och brydde men inte särskilt men när vi gick upp ser jag en bugge ligga bland buskarna och glo usch vilket äckel! Kommer aldrig mer bada på ett sådant ställe.. men jag var lite fachinerad över hur alla liksom inte brydde sej (förutom han) folk gick runt nakna smala som tjocka och stod o pratade med varandra som ingenting,., hihi.. lite kul..

det är ju skönt att bada naken men nästa gång gör jag det utan beskådningar

• Anonym (Nyfiken)

Vi är också i 30 års åldern. I Sverige har vi besökt Yngsjö nakenbad här var besökarna blandat med betoning på äldre.
    Vilket är synd.

Vi är också ofta ute i skärgården med båt.
    Här verkar det som det är mera vanligt att sola och bada näck.
    Eller vad säger ni?

• HaJoMi

Ja visst är det synd att man inte kan få sola rumpan utan att det ska springa någon skummis bland buskarna. Vissa stränder känns hur seriösa som helst medan andra drar till sig oerhört märkliga människor tyvärr.
    Nakenbadet uppe vid Böda på Öland (Lyckesand) är toppen! Vanliga människor - de flesta i par. Har inte märkt en massa oseriösa personer där illafall även om det säkert alltid finns någon.

• Anonym (Nyfiken)

Har inte besökt Böda, tyvärr!
    Det är lite långt, vi bor i Blekinge
    Är det många yngre besökare där?
    Visst är det skönt att sola hela härligheten utan att behöva skämmas!

• HaJoMi

TS, vi bor på Västkusten så ni har närmare än vi iallafall
    Tänkte mer som semestermål än som söndagsutflykt

Tycker det är ganska blandat i jämförelse med många andra ställen, men de äldre är i majoritet även där
    Ja när det gäller sol och bad är det toppen utan badkläder, men jag/vi har inget behov av att spela brännboll, grilla, orientera, bygga hus eller annat utan kläder

• Anonym (Nyfiken)

Nej sola och bada räcker även för mig.
    Vi brukar försöka hitta platser som är lite avskilda men jag tycker det är trevligare att ha lite folk runt om kring sig och helst då yngre med liknande intresse.
    Vi har tyvärr inga kompisar,vad vi vet kan tänka sig hänga på!
    Hur är det för er?

Svar på tråden Nakenbad!