• Anonym (fjantig)

Han är bortrest, jag blir deppig.. Vad kan jag göra?

Nu är det såhär att min pojkvän har precis rest bort och han blir borta i två veckor. När han kommer hem igen blir han bara hemma några dagar och sedan reser han bort igen. Problemet är att det känns som om jag håller på/kommer gå under. Det känns jättefjantigt! Jag känner mig nere, inte alls på humör för något. Helst skulle jag vilja sova i två veckor och sedan vakna när han kommer hem. Samtidigt är jag rastlös. Jag vet att jag inte kan sova i två veckor men jag vill ändå att tiden ska gå snabbt så han kommer hem igen. Jag har planerat in någon aktivitet varje dag med olika vänner för den första veckan än så länge, så att jag ska ha något att göra. Jag ska boka in saker till nästa veckan så småningom också.

Visst är det superbra att jag gör saker, men problemet kvarstår ändå. Jag vill inte må såhär dåligt för att pojkvännen reser bort. Och även om jag gör en massa saker så kommer det vara mycket tid sjäv, på morgonen, efter jobbet, efter mitt sociala umgänge och jag kommer få sova själv osv.

Fler som känner som mig? Tips på vad jag kan göra åt det här?

• Svar på tråden Han är bortrest, jag blir deppig.. Vad kan jag göra?
  • Anonym (fjantig)

puffar

• Anonym (fjantig)

Ingen som känner igen sig?

• Anonym

Min man ska va borta i 8 månader...

Med undantag att han förmodligen kommer hem 2 gånger under den perioden i ca1 vecka...

Hur får man 8 månader och gå undan???

• Anonym (fjantig)

Ingen aning. Fy vad jobbigt!

Men vi är väl olika, jag skulle inte kunna ha ett förhållande där man inte sågs på ca 8 månader.

• Anonym

Känner igen mig, får jätte ångest när min man ska bort

• Anonym

Vi har varit tillsammans i 7 år och gifta i 2 år.

Så jag ska bryta upp vårat liv för att han ska åka iväg och hjälpa oskyldiga människor i 8 månader...

Hade inte det varit väldigt själviskt?

Va vet jag....vi e nog alla väldigt olika!

• Anonym (fjantig)
    Svar på #5
    Hur gör du för att genomlida hans resor?
  • Anonym (fjantig)
    Svar på #6
    Jo vi är alla olika. Det kan ses som själviskt om du skulle lämna honom, men kan också ses som själviskt av honom - att han åker iväg så länge. Men ni har ju varit tillsammans länge, nu har antagligen hunnit få en annan trygghet ihop.
  • Angeeliina

Jag tycker det låter lite farligt att inte kunna leva ensam under en begränsad tid. Det kan göra att en relation går i kras till slut för den andra partnern känner detta...

Att hålla på planera upp sig för att få tiden att gå är ingen bra grund tycker jag, mer om det hade varit med glädje att jippi nu kan jag hälsa på den och den utan att ha dåligt samvete att han tycker jag är borta för mycket.

Samtidiga så är det inte farligt (eller livshotande ) att ha ångest och tycka det är jobbigt att era män ska vara borta. Landa i det, låt den känslan få lov att komma och landa i er! Känn efter, ni vet ju varför, eller hur?
    Tvinga er att vara hemma själva och göra en god middag till bara dig, och ta långa bad! Andas! Låt känslan och kroppen få komma i balans.

Jag har själv erfarenhet av det!

• Anonym

Jo vi har ju säkert en annan trygghet...

Jag vet inte hur länge ni har varit ihop...
    Den första tiden i ett förhållande är ju nästan alltid bäst.

Sen tycker jag faktiskt inte det är speciellt själviskt av honom då han åker till ett helt främmande land för att skydda andra människor.
    Tycker det är starkt och modigt.
    Jag hade aldrig vågat och speciellt inte i dessa tider!

Jag är mest orolig att nåt kan hända honom.

Svar på tråden Han är bortrest, jag blir deppig.. Vad kan jag göra?