• Ganidu

var köpa plättjärn?

Jag är på jakt efter ett vanligt, traditionellt plättjärn. Men jag hittar inget! Är det någon som vet var sådana säljs? (Gärna till en human kostnad!) Finns de i teflon, eller bara gjutjärn?
    Hoppas någon här kan tipsa!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 16:33
    Har sett på nätet att många säger plättlagg, och det är alltså samma sak som plättjärn.
    Vill helt enkelt hitta ett järn som kan grädda ca 7 st små plättar samtidigt.

• Svar på tråden var köpa plättjärn?
  • Barbabok

Finns på Cervera, Duka, ICA Maxi och liknande, kostar runt 400 för ett i gjutjärn och kanske hälften för ett i teflon

Bebis hade svårt att hitta in, men måste det till karta för att hitta ut?
  • Ganidu

OJ. Tackar för tipset! Har helt missat att Maxi har.

Såg att Ikea inte hade, och de brukar ju annars ha det mesta i grytväg. Sen såg jag att Verner & Verner säljer plättjärn - för över 700 kr!!! Inte riktigt vad jag sökte...

Men stort tack, ska kila in i morgon och se vad Maxi har att erbjuda!

• Barbabok
    Ganidu skrev 2009-03-08 16:41:18 följande:
    OJ. Tackar för tipset! Har helt missat att Maxi har.Såg att Ikea inte hade, och de brukar ju annars ha det mesta i grytväg. Sen såg jag att Verner & Verner säljer plättjärn - för över 700 kr!!! Inte riktigt vad jag sökte...Men stort tack, ska kila in i morgon och se vad Maxi har att erbjuda!
    Nä 700 är ju aningens i överkant, håller med! Då ska man äta plättar länge och ofta
    Bebis hade svårt att hitta in, men måste det till karta för att hitta ut?
  • Ganidu

Jo, och SÅ plättgalna är vi inte... fniss...

• LHUF

claes ohlson säljer också, kommer inte ihåg pris dock

Tilde 080319
  • Joonas

Jag har ett som är ruskigt bra! Det kommer från Skeppshult! De har både runda och ett med små hjärtan. Båda i gjutjärn!

• LHUF
    Joonas skrev 2009-03-08 17:00:22 följande:
    Jag har ett som är ruskigt bra! Det kommer från Skeppshult! De har både runda och ett med små hjärtan. Båda i gjutjärn!
    ja dom gär jättebra grejer, var ett sådant jag länkade till från Clas ohlson
    Tilde 080319
  • bambigirl

Om du inte måste ha ett fort så kan jag rekommendera loppisar, fick mitt för 45 spänn.

• Ganidu

TACK till alla som svarat!!!

Börjar nog med Maxi och Clas Ohlson.

Svar på tråden var köpa plättjärn?