kondenserad mjölk?
Kan man äta kondenserad mjölk när man är gravid? Är den pastöriserad? Har ingen koll =)
Kan man äta kondenserad mjölk när man är gravid? Är den pastöriserad? Har ingen koll =)
ingen som vet??
Oj - ja, det antar jag att man kan (men jag vet inte). Det ÄR ju så gott att bara äta direkt från burken :) Nån som vet?? "puffar"
Ännu godare att koka så det blir som kola =)
kondenserad mjölk är steril precis som alla andra helkonserver
(det betyder ju självklart att den är helt OK)
lata kocken Johanna: Dig kan man ju alltid lita på *ler* Vad bra då kan jag äta kondenserad mjölk med gott samvete... mmmm vad gott!!!
Här är fler som gillar kondenserad mjölk! Tips på gott recept med kondenserad mjölk:
Krossa digestivekex och lägg i en form (typ gpaj, gratäng eller långpanna om man är många). Lägg på skivad banan i ett jämnt lager. Ringla på kokad kondenserad mjölk (som är som kola) och lägg sist ett lager med vispad grädde. Njut!
Har blivit bjuden på detta och det är busenkelt och gott!
Oooo, kondenserad mjölk är gott. Man kan ha lite i kaffet istället för mjölk/grädde eller ha den på nyröstat bröd, men då ska den vara kokt. Pröva den annars med pankakor och glass mmmm.
I Chile brukar man äta Mil Hojas. En tårta gjord på en deg som liknar smördeg, varvat med kokt kondenserad mjölk och kokosflarn... jättegott!!
Till pannkakor är den också god *håller med*... eller bara äta ur burken om man är sugen på nå sött ;)