• Morgana

    Tappat nyckel till sekretär!

    Ajajajaj, jag har tappat bort nyckeln till min gamla ärvda sekretär.
    Hur gör jag för att kunna få upp luckan??
    ..........finns det något annat sätt än att behöva bryta sig in??

    Tack på förhand!


    Frivilligt enastående Mamma till två Grabbar - okt 03, mars 07 och en Tjeja dec 08
  • Svar på tråden Tappat nyckel till sekretär!
  • Lucefera

    De brukar finnas gamla nycklar att köpa på antikaffärer om inte annat så vet dom vart man kan köpa..
    Låsen brukar vara ganska universal så nog ska du hitta en nyckel som passar.

  • Morgana

    Ah vilket bra tips!
    Tack


    Frivilligt enastående Mamma till två Grabbar - okt 03, mars 07 och en Tjeja dec 08
  • Morgana

    Haha ja, låssmed har jag också tänkt på. Men jag klurade om det fanns nåt billigare alternativ eller om jag kunde mixtra själv här hemma. Men samtidigt vill jag inte hacka med mejsel och förstöra låset heller. :-/


    Frivilligt enastående Mamma till två Grabbar - okt 03, mars 07 och en Tjeja dec 08
  • gaffsan

    Men låssmeder har mängder med färdiga nycklar . De brukar veta vilka som passar till sekretärer. Nycklarna kostar inte mycket . Lycka till

  • Morgana

    Aha... jag såg liksom framför mig samma slags räkningar som när man tappat dörrnyckeln Tack!!


    Frivilligt enastående Mamma till två Grabbar - okt 03, mars 07 och en Tjeja dec 08
  • gaffsan

    jo jag vet vad du menar Jag utryckte mig nog luddigt , låssmeder brukar ha butiker där de säljer nycklar och lås

  • Morgana

    Yes!
    Jag fick upp locket igår, med hjälp av lite pill med en skruvmejsel i nyckelhålet. Tror inte ens den var låst från början, utan bara lite svälld av att ha stått ute i boden.
    Men TACK för era fina förslag. Tänker gå på nyckelshopping trots allt, för det kan ju vara bra att kunna låsa nån gång ibland ändå. Men nu är det ju i alla fall ingen akut brådska längre.


    Frivilligt enastående Mamma till två Grabbar - okt 03, mars 07 och en Tjeja dec 08
Svar på tråden Tappat nyckel till sekretär!