• Lilla plommonet

Boende i Gustavsberg!

Hej! Jag och min man funderar på att ev. flytta till Gustavsberg. Vi har varit på ett flertal visningar i Ösbydalen, och är nu lite nyfikna på vad ni som bor i Gustavsberg tycker om just det området. Är det ett bra ställe för barnen att växa upp på? Bra skolor och förskolor? Finns det andra ställen i Gustavberg som ni rekommenderar i stället? Det är ju svårt att veta om man trivs innan man flyttar, men det skulle vara kul att höra vad någon som bor där tycker om området.

• Svar på tråden Boende i Gustavsberg!
  • Lilla plommonet

Inga gustavsbergare här?

• linjes

Nja jag har bott på värmdö i närheten av gustavsberg och jobbat på förskola där och det är ett fint område med bra förskolor
    Sonen gick i ösbydalens skola och han trivdes bra där..
    Dom har ju även förskolan lär där (privat) och det är en bra förskola,har en syster som jobbar där

• linjes

Nja jag har bott på värmdö i närheten av gustavsberg och jobbat på förskola där och det är ett fint område med bra förskolor
    Sonen gick i ösbydalens skola och han trivdes bra där..
    Dom har ju även förskolan lär där (privat) och det är en bra förskola,har en syster som jobbar där

• linjes

Oj kan tillägga att jag arbetade på holmvikskogens förskola o trivdes jättebra där

• Lilla plommonet

Tack så mycket för svar! Det verkar så mysigt när man går omkring i området. De förskolor vi tänkte ställa oss i kö till är just Lär och Ösbydalens förskola. Kul att höra att du tycker att Lär är bra. Det blir nog nästan omöjligt att få en plats där inom rimlig tid lät det som när jag pratade med kommunen, men det får ordna sig på något sätt. Fler som har erfarenhet av Ösbydalen?

• Lilla plommonet

Holmviksskogen, ligger det nära Ösbydalen? Är det tillräckligt nära för att kunna ha barnen där om man bor i Ösbydalen? I så fall verkar det ju finnas en del alternativ, så någon plats borde man ju kunna få så småningom.

• linjes

Lilla plommonet skrev 2009-03-10 16:37:22 följande:

Holmviksskogen, ligger det nära Ösbydalen? Är det tillräckligt nära för att kunna ha barnen där om man bor i Ösbydalen? I så fall verkar det ju finnas en del alternativ, så någon plats borde man ju kunna få så småningom.
    Ja ösbydalen ligger nedanför holmviksskogen så det är promenadavstånd,det finns ju några förskolor att välja mellan i gustavsberg om man säger så Kommer inte ihåg namnen på alla
  • Lilla plommonet

Låter bra! Känns lite värdelöst att pendla mellan Gustavsberg, och den nuvarande förskolan på Kungsholmen!

Vet du förresten om Ösbydalen är ett lungt område? Är det mest barnfamiljer, eller äldre som bor där? 20 frågor, ha ha!

• linjes

Det är nog mest barnfamiljer som bor där,men det är klart att en och annan gamling finns det där oxå
    Lugnt område? Nja jag kan nog inte uttala mig om det för jag har ingen aning

• Lilla plommonet

Jag förstår! Tack så mycket för hjälpen!

• Bobbylina

Bor inte själv i ösbydalen men bor 5min därifrån,brukar ofta gå med hunden där,jättemysigt område.. vill själv flytta dit!

Svar på tråden Boende i Gustavsberg!