• Rye

Smal passform

Hallo!
    Jag behöver lite tips på var jag kan hitta barnkläder med smal passform. Jag har en dotter som är tre år. Hon är rätt lång och smal och inga kläder passar henne på bredden. Köper alltid byxor som går att dra åt i midjan men det är inte alltid så snyggt för de ser för stora ut ändå..

Är det någon som har samma problem och som har hittat barnkläder med smal passform??

• Svar på tråden Smal passform
  • Busbellan

Japp, har alltid haft samma problem, Min dotter är visserligen 9,5 år nu, men som 4 åring vägde hon 13 kg
    Har verkligen letat smala kläder, men aldrig hittat några tillräckligt smala tyvärr.
    De som i alla fall passar för det mesta är esprit, lindex slimfit jeans funkar i alla fall med skärp.
    Sen har jag nog tyvärr inte hittat så mycket mer bra förren sottern kom upp i storlekarna så hon kunde ha JC:s kläder

Mamma till Nora, August och Ella
  • Rye

Tack så mycket för svaren! Ska fortsätta leta, bara så tråkigt att hon alltid har för stora kläder...

• Busbellan
    Rye skrev 2009-03-08 18:14:51 följande:
    Tack så mycket för svaren! Ska fortsätta leta, bara så tråkigt att hon alltid har för stora kläder...
    Jag vet, det är jättetråkigt. Ställbar midjeresår i all ära, men hur snyggt ser det ut när man dragit åt resåren och sen hänger tyget på byxorna som en stor påse runt tumpan
    Mamma till Nora, August och Ella
  • KasperSixten

de kläder jag har haft i märket name it har varit väldigt smala på min kille. Han är ganska lång men normal "tjock" men jag tycker att de kläderna alltid sitter väldigt slimmat.

• Duckan74

Hoppar också in här. Har en smalis med liten rumpa, nu 2 år. Tycker jeans är svårt, de blir som ni säger, väldigt stora i rumpan. Somen ful säck som gör att byxan ser alldeles för stor ut.

• lotten77

Tycker vissa kläder på Polan är ganska smala. Gillar deras slimfit jeans eftersom de inte blir bulliga och stora upptill + att alla deras byxor går att ta in ganska mycket i midjan.

• Dixie

katvig tycker jag är ganska smala - min runda kille har aldrig kunnat ha deras kläder!

• 010306

KappAhl tycker jag har rätt smala kläder, iaf jeans. Mellantjejen här på 5 1/2 år har alltid varit en smalis med liten rumpa så har fortfarande svårt att hitta jeans som hon inte får gällivarehäng av..

• Rye

Jag ska kolla in kik kid och katvig... Har haft nått av katvig till henne när hon var yngre, så man kanske skulle prova nå byxor därifrån. =)

• ängeln83

Har också en smalis, jag gillar Nova Stars jeans och Kappahls, sitter kanon bra trots hans lilla midja och rumpa.

LIAM
Svar på tråden Smal passform