• Melmis

Min tvättmaskin tömmer inte vattnet, vad kan det vara för fel???

Den kör igång och fyller precis som den ska och kör tvättprogram, men när den sen kommer till centrifugering tömmer den inte vattnet, så det går inte centrifugera. Sen är det kört den liksom funderar ett tag, men sen går vredesknappen runt som att allt ska vara färdigt. Då är allt vatten kvar och det är skitigt och den har inte tagit in sköljmedel, för det är kvar i facket.
    Nån som varit med om detta eller har en aning om vad det kan vara för fel????

• Svar på tråden Min tvättmaskin tömmer inte vattnet, vad kan det vara för fel???
  • Hummelbumsan

det kan vara täppt i silen som sitter på tvättmaskinen, det sitter en lucka i nederkant på maskinen.Tömmer du den så funkar den nog bra sen!

• SStina
    Hummelbumsan skrev 2009-03-08 18:03:23 följande:
    det kan vara täppt i silen som sitter på tvättmaskinen, det sitter en lucka i nederkant på maskinen.Tömmer du den så funkar den nog bra sen!
    Instämmer med Hummelbumsan.....brukar vad det vanligaste felet...hoppas att det funkar sedan.....
  • Melmis

Sitter silen där bak på de flesta?? Det finns en lucka på framsidan där man kan tömma ut vattnet från tvättmaskin och där man kan hitta om det kommit in typ nån spik eller hårnål eller liknande. Där ligger inte en massa annat "klegg" typ strumpludd...

• Marma
    Melmis skrev 2009-03-08 18:07:51 följande:
    Sitter silen där bak på de flesta?? Det finns en lucka på framsidan där man kan tömma ut vattnet från tvättmaskin och där man kan hitta om det kommit in typ nån spik eller hårnål eller liknande. Där ligger inte en massa annat "klegg" typ strumpludd...
    Töm den luckan fram om inte det funkar kan dte vara samma som vi hade. Vi fick öppna hela baksidan o drog bort tömningsslangen o där satt en strumpa som gjorde att den inte kund epumpa ut vatten.
  • Melmis

Cylinda 2-21 har jag. Den är ca 9 år gammal så jag blir lite rädd att det ska vara något allvarligt fel. JAg vet inte hur länge de ska hålla???

• Jag är den bästa mamman dom har
    Hummelbumsan skrev 2009-03-08 18:03:23 följande:
    kolla det först
    Melmis skrev 2009-03-08 18:30:44 följande:
    Cylinda 2-21 har jag. Den är ca 9 år gammal så jag blir lite rädd att det ska vara något allvarligt fel. JAg vet inte hur länge de ska hålla???
    min är 13 år och jag har inte hafft något prblem tvättar 3 maskiner om dagen  men jag har inte samma märke som dej.
    annars gör som jag köp en billig skit maskin den håller bättre :)
  • Grannen

När vi gjorde så var det fullt i två olika filter, ett var en slags liten korg där det hade samlats närmare 50 kr i mynt...

• Melmis

Nu har vi hittat boven.....
    Det var ett legohjul som hade följt med ut där bak i slangen där vattnet pumpas ut. Och fastnat så klart..... Men nu funkar den som den ska igen:)

• SStina

Gud så skönt......inget roligt om du hade fått lov att köpa en maskin....{#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Min tvättmaskin tömmer inte vattnet, vad kan det vara för fel???