Är det vanligt att barn blir arga vid hämtning?
Mina söner kan bli så arga och ledsna vid hämtning. Äldsta killen kan se riktigt besviken ut när jag kommer. Är det vanligt? Jag kan ibland känna mig som världens sämsta mamma.
Mina söner kan bli så arga och ledsna vid hämtning. Äldsta killen kan se riktigt besviken ut när jag kommer. Är det vanligt? Jag kan ibland känna mig som världens sämsta mamma.
Det är nog väldigt vanligt oftast är dom ju mitt uppe i leken eller har tänkt leka något när man kommer och då blir arg, så oftast blir dom nog arga för att dom inte vill gå hem utan fortsätta och ha kul.
Min dotter skrek och grinade och vägrade släppa mig när jag skulle lämna henne på förskolan men när jag hämtade henne sen på em så ville hon inte gå hem
Jobbar som förskollärare, och det är jättevanligt att barn reagerar på många sätt som inte är så kul för föräldrar, ledsna, besvikna, arga osv... Dom är helt enkelt inte förberedda och redo mitt i det dom gör. Känns det för jobbigt kan du be personalen förbereda barnen innan du kommer, då kan dom säga till en stund innan så att barnen vet att det är dags att runda av sin lek. Funkar bäst omdu brukar vara ganska punktlig så dom vet när det är dags att förbereda barnet. Det har inte med dig som mamma att göra iaf =)
Jag sprang och gömde mig när mamma skulle hämta mig från dagis när jag var liten.
Jag haddde helt enkelt så kul att jag inte ville gå hem. Jag kunde skrika och sparka medans hon försökte klä på mig. Det är väldigt vanligt.
Ta det som att dom trivs och har kul på dagarna. Visst är det inte så kul som mamma med sura miner. men det visar ju bara att dom trivs.
Min dotter brukar oftast bli glad när jag kommer. Men ibland skriker hon "Nej!". Och ibland börjar hon gråta och säger: "Jag vill att pappa ska hämta mig." Det är verkligen en gyllene ögonblick i mitt liv som mamma.