• Smurf05

Valerina natt

Vågar man ta det när man är gravid ? Har sömnproblem och någon sa att det funkade bra med valerina natt då.

• Svar på tråden Valerina natt
  • Hygea

Det brukar oftast stå i förpackningen, annars kan du fråga de som säljer valerina. Då får du det bästa o säkraste svaret.

• Smurf05

Ok, vet inte ens var det finns att köpa...hälsokost eller apoteket kanske ?

• choklaa

skulle INTE ta det om jag va' du... man ska inte använda naturläkemedel under graviditeten...

ring bm och fråga om råd!

• Selma73

Jag har tagit Propavan (recept) under graviditeten. Totalt ofarligt för barnet!

• mammacatta

du ska inte stoppa nåt i munnen som inte din bm har okejat!

å är det hälsokost - LÅT BLI!!!

• Smurf05

Okey, jag får väl stå ut över helgen och ringa bm på måndag...somnade faktiskt till här på jobbet före lunch...man blir helt slut av att bara sova 3-4tim per natt och dessutom inte sammanhängande..

• Selma73

Jag har för mig att BM först föreslog just Valeriana, det är hälsokost.
    Men jag ville ha sömntabl. inte rogivande eller insomningstabl. Så läkaren på MVC skrev ut Propavan.

• Gucci1

Jag vet i alla fall att Valerina Forte inte bör användas under graviditet, samma borde gälla för Valerina Natt.

• amar

dets står på förpackning att användning vid graviditet å ammning inte rekommenderas vid valerina natt

• skåne1

använd de EJ!!! läs på förpackningen....man vet aldrig! jag köpte oxå dom men läste sen innan jag tog en på kvällen (som tur var) tänk om något skulle vara fel på barnet som man hade ångrat sådana grejor man ätit/gjort som det rekomenderas att inte göra under en graviditet... sen kan ju det hända ändån men då har man rent samvete iallafall!!!

• stina ärtan

Man ska tydligen vara väldigt försiktig med naturmediciner och hälsokost, vet ej varför men det kanske inte är lika hårt testat som "vanlig medicin". Det är bättre att vila en stund mitt på dagen om man är trött pga dålig sömn.

• Blue Vapor

Jag brukade äta Valerina Natt innan jag blev gravid, men efter en utskällning av min husläkare (då jag sökte för en helt annan grej) så bestämde jag själv att ALDRIG ta en enda dos sedan jag blev gravid. Det finns oftast ingen forskning på graviditet/naturläkemedel, så undvik!! De i hälsokostaffären vet ingenting om vad som är farligt och ej, däremot så kan jag säga att på livsmedelsverkets hemsida så VARNAR de för ett hälsokostpreparat som säljs MOT GRAVIDILLAMÅENDE, som är direkt skadligt!! Så se upp, se upp!

Hoppas du kan somna ändå...

Svar på tråden Valerina natt