• Emeraldy

Jättemycket rynkor under ögonen!

Det känns som att från en dag till en annan har jag fått sjukt mycket rynkor under ögonen! Det ser rent för jävligt ut! Finns det nån anti-rynkkräm som verkligen fungerar? Och hur ska man lägga ögonkrämen, innifrån och ut eller tvärtom?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Svar på tråden Jättemycket rynkor under ögonen!
  • April Mamma

Ögonkräm ska "duttas" på lätt med ringfingren,utifrån och in. Du kan även lägga lite kräm på ögonbenet (eller vad det kallas,den bulliga delen på ögonlocket..)

• Smulan87

för att få bort påsar och ringar måste man få igpng blodcirkualtionen, dutta inte bara utan dra med pefochlång finger från yttersta sidan mot ögat upp runt på ögongloben, så att de går förbi ögonvrån, förstår du vad jag menar? för då kan man öka blodcirkualtionne lite mer

BF 11Juni 2009
  • Jenny26

Jag har höst att man kan köpa Hemorrojder salva på apoteket och smöja under ögonen. Den ska tydligen strama åt men hur bra det är och hur ofta man kan använda det vet jag inte.

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • Emeraldy

Nån som har nåt bra ögonkräms-tips? (På en riktig ögonkräm )

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Skruttis1979

smörj på utifrån och in, och "klappa" in den med ringfingrarna. :)

Elma är världens centrum
  • SuzR

ett tips som jag har gjort i 10 år är att när man tar bort smink runt ögonen tar man en bomullstuss och gnider innåt ögat! inte utåt, detta kan orsaka rynkor var det en hudterapeut som sa till mig. vet inte om det verkligen ÄR sant men jag har gjort det och jag är 28 och rynkfri...å andra sidan ser alla i min familj väldigt unga ut, min 36 åriga syster ser ut som 18 i facet..men men det kanske är värt att prova?

• Skruttis1979

När du tar bort make-up, så lägg först en pads på stängt öga. Cirkla med lätt tryck för att lossa makeup. Dra sedan neråt först, det skonar ögonfransarna. Jobba sedan utifrån och in för att få bort resterna.

Elma är världens centrum
  • AstridStjärna
    Jenny26 skrev 2009-03-08 21:53:59 följande:
    Jag har höst att man kan köpa Hemorrojder salva på apoteket och smöja under ögonen. Den ska tydligen strama åt men hur bra det är och hur ofta man kan använda det vet jag inte.
    HAHA! Det har jag faktiskt också hört!
  • Irenagbg

Jag ser så trött ut varje morgon. Ögonen är svullna och mycket rynkor. Har använt en ögonroller från hudroller och det har hjälpt mig. Använder efter behandling placentakräm innan jag lägger mig. På morgonen så har svullnaden lagt sig och mina rynkor är så gott som borta.

Svar på tråden Jättemycket rynkor under ögonen!