• HeyMama

20års"fest". Vill inte bjuda på tårta, hjälp mig.

Imorgon fylelr jag 20 och då kommer det lite folk och hälsar på. Mest föräldrar och så.

På kvällen ska vi samlas mina vuxna syskon + vänner och äta lite god mat men resten kommer på dagen..
    Saken är den att jag inte vill bjuda på tårta. Hatar allt vad tårta, bullar och kakor heter *uäck*.
    Vad kan jag bjuda på istället??

Ni här på Fl brukar ha bra fantasi (i motsatts till min urusla) så hoppas ni kan hjälpa mig

Kramar

• Svar på tråden 20års"fest". Vill inte bjuda på tårta, hjälp mig.
  • MINI25

Bjud på en stor, fräsch sallad!!

• HeyMama

Jaa vilken bra idé! *letar recept*.

• KattenJanson

Jag skulle välja lite
    inlagda oliver, vitlöksklyftor, kronärtskocka, fetaost
    fruktfat med färsk ananas, vindruvor, physalis och annat gott.
    En skål med plockgodis.
    salta pinnar

men prova gärna dessa "minipizzor"
    Ta runda nachoships
    lägg på en skiva god salami
    en halv tesked god salsa (stark eller söt - precis vilken du själv vill
    och topp med lite riven ost.
    in i ugnen på 200 grader i kanske 7 minuter - du ser själv, osten ska smälta och få lite färg.

dippa i naturell gräddfil.
    det har jag bjudit på massor av gånger - lika populärt varje gång

Men det är ju bara vad jag tycker....

Lycka till och GRATTIS i förskott

• JsN
    Vill du bjuda på sött eller mer matigt?
    Osött är ju tex snittar eller helt enkelt mackor. Köp/baka ett par olika sorters bröd (både ljust och grovt) fixa flera pålägg (tex skinka, korv, ost, någon dessertost, god marmelad) och glöm inte garnityren (gurka, paprika, tomat. Ett par olika som du gillar). Låt var och en själv bre sina egna smörgåsar efter smak. Till detta serverar du kaffe/te/saft och om du vill öl/vin. För den goda sakens skull bör du kanske ha något sött fikabröd också *ler* Det är gott med en kaka till kaffet. Varför inte göra muffins?
    Något annat osött är att göra lite matiga muffins av olika slag.
    Om du vill ha sött fika men inte gillar tårta så kanske glass är gott? Eller paj? Det sista är dessutom enklet att göra. Servera med glass/grädde/vanlijsås, gärna flera alternativ om det är tillräckligt många som kommer för att det ska kännas relevant.
    Jag kan säkert komma med fler förslag om du har lite mer tankar om vilken typ av fika du vill bjuda på.
  • SNULTRAN

Håller med dig tårta o bullar..urk...
    varför inte lite enkla småplock..tex, gröna o svarta oliver,pajbitar,grissinis,goda ostar,baguette,potatissallad,salamiskivor, lufttorkadskinka,mm.mm..
    Det är så skönt att slippa laga ,bara lägga fram och folk plockar det dom vill ha!!

Ja just det...färsk frukt i bitar!! Mums

Hoppas du får en trevlig födelsedag!!

• Jennie Brunflo

Paj
    Smörgåstårta

Varm smörgåstårta tycker jag är så grymt gott....med en fräsch sallad till. Mmmmmm!

• MINI25

Varsågod, och grattis i förskott!

Är det fint väder och varmt (hoppas!) så kanske det passar bra med något så "lätt"?

• HeyMama

Vad snälla ni är

Ja jag vill ju ha något lite mer matigt. Vill ha småplock av något slag.
    Ni har kommit med jättebra tips allihopa så nu sätter jag mig ner och skriver en inköpslista

Kramar!!

• Matilda

Ja fyller 24 i morogn och ja sku så baka eller laga en matig pasta sallad men inget ha ja fått gjort och ja ska jobba i morgon!

Men ja sku vilja ha min födelsedag så här:

En matig sallad, pajer eller nåt annat matigt plock

Kaffe och nåt sött tilltugg till slut!

• HeyMama

Hejhej!

Ja just det Matilda, vi fyller ju år samtidigt Grattis i förskott.

Blev sallad och smörgåsar!

Gör en grundsallad sen får man plocka i lite vad man vill - olika sorters oliver, fetaost, rödlök mm och två sorters baguetter (vanliga och fullkorn) med olika salami, skinka, paprika, färskost mm.
    Sen avslutar vi färska frukter som ananas, vindruvor mm. Och till kaffet nån liten kaka.

Kommer bli skoj
    Tack för tipsen hörni! En sak mindre att få panik över

• Atikin65

Grattis i förskott, har inget att kommer med förutom att jag blir dubbel så gammal som du imrogon,snyfft:)

• Matilda

Hey mama: Grattis till dig oxå Du kommer att ha ett kul kalas!!!

• HeyMama

Gela, hehe det blev min mamma för några månader sedan . Med det inte att du är gammal utan att min mamma är ung.

• milimina

det låter som en toppenmeny! grattis i förskott och ha det så kul imorgon!

• HeyMama

Äsch, ingen av kompisarna kan komma på kvällen

Svar på tråden 20års"fest". Vill inte bjuda på tårta, hjälp mig.