Undrar också om gott alkoholfritt vin???
Finns det nåt gott alkofritt vin. Vill ha tips både på röda och vita....
Finns det nåt gott alkofritt vin. Vill ha tips både på röda och vita....
Hmm ja du det verkar som ingen vet, jag får inte heller svar.
Så jag får väl fråga i affären, men det skulle vara kul om någon här hade smakat något.
Röda kan jag inte rekommendera för jag tycker att alla smakar skit..
Ett vitt mousserande som jag tycker är ganska bra heter Schloss Boosenburg. Om man gillar öl så testa Jever (tror den heter så) den är faktiskt helt okej.
På systembolaget finns det ett vitt vit som är jättegott! Tyvärr vet jag inte namnet, men det är en chardonnay som finns ute bland de alkoholfria vinerna.
Har även för mig att deras halvtorra tyska är gott!
Fråga personalen annars, de är jätteduktiga!
Jag testade ett vitt vin och jag måste säga att det var då ingenting, hade lika gärna kunnat dricka vanlig äppeljuice. Enda skillnaden var att på vinet var det en lite beskare eftersmak...
Tack för svar!!
Men är det ingen som vet nåt om röt...vilket jag är mest sugen på!
Rött skulle det ju förstås vara...hmmm börjar bli fredags trött.
HEj
Aftonbladet har testat alkoholfria drycker:
www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,684057,00.html
Det där Inglenook har jag testat, tycker det är helt okej även om det förstås inte är lika gott som "riktigt" rödvin. Och Jever Fun är nästan lika gott som vanligt öl! Godare än lättöl tycker jag!
Jag har hört att de röda inte alls är lika goda! Men som sagt, knata in på systembolaget och prata med personalen. De har utbildning även på de alkoholfria vinerna (har själv jobbat där så jag vet, tyvärr var det så länge sen att jag inte minns namnen på några alkoholfria viner!).
Jag har för mig att det finns små lappar där det står vad vinet smakar också. Typ hallon eller vad sjutton det nu är (fast jag tycker allt rött vin smakar russin...).
Jag är säker på att du hittar något!
Jag köpte ett på systembolaget som heter Inglenook St Regis - tyckte de va riktigt gott.
Åhhh, tack för alla svar!
Toselli är ett vitt vin som jag gillade då jag var gravid. Kan än idag köpa hem det för att dricka till mat och så...