• lilla snöflingan

Dammsuga eller damma först?

Jag och min sambo har olika sätt att gå tillväga när vi städar. Därför vill jag bara för att jag tycker det är intressant, veta hur ni gör när ni städar hemma. Framförallt: Dammar eller dammsuger ni först?

• Svar på tråden Dammsuga eller damma först?
  • Smulan87

Dammsuga! för när du dammsugar så dammar du ju upp en massa skit som lägger sig igen, så klart du dammtorkar sist!

BF 11Juni 2009
  • romani beauty

Man ska damma sist just för att dammsugningen rive rupp damm. Fick jag lära mig då jag jobbade som hotellstäderska.

• Jag är den bästa mamman dom har

damsuga först för sedan när du dammat så moppar man oftast golvet och då följer det lilla damet som hamnat på golvet med

• Smulan87

Nu vet jag int ehur ni andra dammar, men jag dammar ALLTID med en blöt trasa, för annars kan man lika gärna skit i att damma.

BF 11Juni 2009
  • funfactory

Jag dammsugar bort dammet överallt. Dammsugare har ju ett munstycke som en borste. Den använder jag på alla hyllor, sängkanter, dörrar, bord och golv (med det vanliga munstycket då förstås) m.m. Sen tar jag "dammtrasa" (ajaxs servetter) eller något annat och tvättar/torkar av alla ytor. Sen tvättar jag golvet.

Svar på tråden Dammsuga eller damma först?