• Eisa

Tänk om jag är dum i huvudet?

Ibland säger jag saker som jag undrar efteråt "Varför sa jag så? Det blev ju skitflummigt för den andra att förstå" och inser att jag hade kunnat formulera mig bättre.

Hur vet man om man är dum i huvudet? Är man dum i huvudet om man förstår att man är osmart ibland? Eller är man bara dum i huvudet om man tror att man är smart fast man inte är det?

12.34
  • Svar på tråden Tänk om jag är dum i huvudet?
  • Du jag och vi

Jag är nog me dum i huvet...En föklaring som skulle gå på ca 10 sek kan ta upp till en minut för mig....Suck, man får väl smälla i sig mera fisk=)

• sabinaochErik

haha alla säger väl osmarta saker ibland.. Tror att om man inte vet att man är osmart så är man osmartare än den som vet haha

• John D

Enbart det faktum att du ställer dig själv den frågan, bevisar att du inte är dum i huvudet. Det kräver en hel del intelligens för att rannsaka sig själv tillräckligt för att ha sådana funderingar.
    En genuint korkad person har inte självinsikt nog att inse att den är dum i huvudet, vilket det finns tusentals lysande exempel på. :)

• Du jag och vi
    sabinaochErik skrev 2009-03-09 12:05:59 följande:
    haha alla säger väl osmarta saker ibland.. Tror att om man inte vet att man är osmart så är man osmartare än den som vet haha
    Detta tog mig ett tag att fatta,.....*asg*
  • Eisa
    sabinaochErik skrev 2009-03-09 12:05:59 följande:
    Ja eller hur? Är man medveten om sina osmarta grejer så måste man ändå vara lite halvskärpt.
    12.34
  • idiblon

Alltså, jag tycker att man är rätt så dum i huvudet om man förenklar alla resonemang hela tiden och aldrig går på djupet och om man generaliserar hela tiden. Uttalanden som "män är dumma" är tex en bra indikator på att man är en idiot.

• Eisa
    John D skrev 2009-03-09 12:08:04 följande:
    Enbart det faktum att du ställer dig själv den frågan, bevisar att du inte är dum i huvudet. Det kräver en hel del intelligens för att rannsaka sig själv tillräckligt för att ha sådana funderingar.En genuint korkad person har inte självinsikt nog att inse att den är dum i huvudet, vilket det finns tusentals lysande exempel på. :)
    Hoppas du har rätt.
    12.34
  • Dorian Ertymexx
    Eisa skrev 2009-03-09 12:03:48 följande:
    Ibland säger jag saker som jag undrar efteråt "Varför sa jag så? Det blev ju skitflummigt för den andra att förstå" och inser att jag hade kunnat formulera mig bättre.Hur vet man om man är dum i huvudet? Är man dum i huvudet om man förstår att man är osmart ibland? Eller är man bara dum i huvudet om man tror att man är smart fast man inte är det?
    Du ifrågasätter din egen intelligens. Grattis! Du är inte HELT dum i huvudet i alla fall - hade du varit det hade du trott att du haft rätt och de som inte förstår varit korkade. Självreflektion är ett gott tecken, helt enkelt. ;)
  • idiblon

Dorian Ertymexx skrev 2009-03-09 12:10:32 följande:

Du ifrågasätter din egen intelligens. Grattis! Du är inte HELT dum i huvudet i alla fall - hade du varit det hade du trott att du haft rätt och de som inte förstår varit korkade. Självreflektion är ett gott tecken, helt enkelt. ;)
    Ja, en mycket bra början iallafall. Men sedan får det ju inte stanna enbart där. :P
  • Eisa
    Dorian Ertymexx skrev 2009-03-09 12:10:32 följande:
    Jag hoppas det.

Jag sa en grej till en kompis idag som jag nu efteråt inser lät SKITKORKAT. Varför säger man såna saker om man inte är korkad?
    /Självkritisk
    12.34
Svar på tråden Tänk om jag är dum i huvudet?