• tii

Grannens hund skäller och ylar..

Igår hörde jag grannens hund skälla och yla inne i lägenheten i flera timmar.. (höll på hela dagen) Nu börjar den igen..
    Jag har precis flyttat hit, så jag vet inte om den brukar vara ensam och hålla på så här. Jag tycker synd om den..

Ska man prata med grannarna eller vad ska man göra? Jag ska iväg på jobbet snart, och dom verkar ju inte vara hemma..

• Svar på tråden Grannens hund skäller och ylar..
  • Zelmilainen

jag tycker du kan försöka prata med dem, kanske vet de inte om att hunden ylar och är ledsen när de är borta. skulle sen grannen ignorera att du pratat med henne/honom kan man alltid kontakta hyresvärden (om man bor i hyresrätt) som i sin tur kontaktar personen i fråga.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • tii

Ja, jag får försöka göra det.. för det är riktigt ylande därinne..

• Zelmilainen
    Svar på #2
    stackars hund...

vår hund gjorde det i början när vi fick hem han, likaså gör grannens hund det då och då. men vi har alltid haft en öppen kommunikation med grannar för att försöka avhjälpa problemet. det bästa är dock att prata med hyresgästen direkt och inte ringa hyresvärden så det kan få personen att känna att du gått bakom ryggen på denne eller att du vill få bort den som hyresgäst.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • jippy

Prata med grannen först. Är du säker på att den är ensam? Det kanske är en valp? 

• tii

Jag tror inte att det är en valp, jag har sett den. Det är en söt liten lurvig vit sak, och dom som äger den ser ut o vara i 50-60 års åldern. Jag såg dom när jag flyttade in. O sen har jag sett den ligga i fönstret.

Det är bara igår och idag jag hört den, så det kan ju vara tillfälligt..

• köttbullelydnad

1) Kommunikation med ägaren.
    2) Kommunikation med fastighetsägaren om problemet kvarstår.
    3) Begära att fastighetsägaren vidtar åtgärder om inget händer.

• SaraSara

Håller med de andra om att du bör prata med grannen i första hand, uppmärksamma dem på att hunden låter. de kanske inte ens är medvetna om det.

Svar på tråden Grannens hund skäller och ylar..