• tickamobster

Södervärns förskola (malmö)

Idag fick jag hem brev om att en plats är reserverad för min son på Södervärns förskola och jag har till fredag på mig att tacka ja.

Platsen är ledig fr om 1 april vilket är toppen då lillebror är beräknad till den 23 maj. Så nu skulle jag bli jätte glad om der finns någon som har/ haft sina barn där och som kan ge mig lite feedback. För jag har ingen koll på hur just den förskolan är.
    Det lutar så klart åt att tacka ja till platsen för dagisplatser finns det inte gott om i stan, men det hade vart skönt att få höra av andras erfarenhet hur dagiset och personalen är.

Tack på förhand

• Svar på tråden Södervärns förskola (malmö)
  • nbv

åh, nu är jag sent ute men det är ett jättebra dagis! Kan varmt rekommendera det!
    Vår tjej trivs jättebra! Hon började 1/3 och är fortfarande rätt ny men hon blir överlycklig när hon släpps in

♥ Lia 070831 ♥
  • tickamobster
    nbv skrev 2009-03-22 23:54:24 följande:
    åh, nu är jag sent ute men det är ett jättebra dagis! Kan varmt rekommendera det! Vår tjej trivs jättebra! Hon började 1/3 och är fortfarande rätt ny men hon blir överlycklig när hon släpps in
    Ja vi har tackaade jag, var där och hälsade på och pratade lite med dem.
    Träffade fröknarna på på den avdelning han ska vara så det blir inskolning efter den 6e april skulle jag tro för nästa vecka flyttar vi till större.

Vilken grupp går din flicka på?? Egon ska gå på röd.
  • nbv

Lia går på gula avdelningen.
    Vi kommer säkert ses vid hämtning och lämning
    Tycker det är bra där, man är mycket ute vilket Lia älskar och det är rätt så fritt överhuvudtaget verkar det som.
    Tyvärr ska en personal sluta nu i månadskiftet, en som vi tycker om och det är ju alltid trist.

♥ Lia 070831 ♥
  • Aji

Hej! Ursäka men får jag vara lite nyfiken och fråga om ni är spansktalande? Den röda avdelning är ju spansk-svensk men jag har aldrig fått ett vettigt svar på hur platserna fördelas där, så jag sulle gärna vilja veta :)

• nbv

nej, inte vi. men vår tjej går ju på gul och där är det blandat. vet inte hur det ligger till på de andra avdelningarna. där är ju en polsktalande också.

♥ Lia 070831 ♥
  • tickamobster
    Aji skrev 2009-04-03 14:08:48 följande:
    Hej! Ursäka men får jag vara lite nyfiken och fråga om ni är spansktalande? Den röda avdelning är ju spansk-svensk men jag har aldrig fått ett vettigt svar på hur platserna fördelas där, så jag sulle gärna vilja veta :)
    Nej vi är bara svensktalande. Jag vet inte hur dom fördelar upp det men på röda gruppen går det tydligen 10 st som är spansk/svensk talande och 6-7 st som bara är svensktalande.
    Samma sak gäller nog på den blåa avdelningen som är polsk/svensk.
    Jag får ta och fråga nu i veckan när vi ändå är där på inskolning :D
  • Aji
    tickamobster skrev 2009-04-05 13:55:20 följande:
    Nej vi är bara svensktalande. Jag vet inte hur dom fördelar upp det men på röda gruppen går det tydligen 10 st som är spansk/svensk talande och 6-7 st som bara är svensktalande.Samma sak gäller nog på den blåa avdelningen som är polsk/svensk.Jag får ta och fråga nu i veckan när vi ändå är där på inskolning :D
    Nej,jag vet inte om nån vet hur de fördelar grupperna ;). Jag låg på stadsdelen som en igel för att våra barn skulle få tvåspråkigt dagis men de har hela tiden sagt att det är fullt och att antagningen till de flerspråkiga avdelningarna är komplicerad. Tydligen så komplicerad att de inte ens vill försöka förklara hur det går till ;). Jag har träffat flera spansktalande familjer som försökt komma in men som inte fått det. Det är bara så himla konstigt att de vägrar svara - jag menar, antingen är det en tvåspråkig avdelning eller så är det inte det.

Fast vi har haft kanontur och fått förskola med spansktalande personal till slut iaf, men det är synd att det bara ska funka om man som vi orkar bråka en massa.
  • nbv

det mesta i livet funkar bara om man är villig att bråka ;.)
    nej, men allvarligt. Skittrist att det ska vara så ju. Hur kan det vara? Är det liksom hemligt hur man fördelar, eller?

♥ Lia 070831 ♥
Svar på tråden Södervärns förskola (malmö)