• Karisma

Tips på annorlunda muffins?

Nu närmar det sig barnkalas och jag tänker göra muffins, MEN jag skulle vilja göra några som jag aldrig ens sett förut.

De måste dock passa barn, får inte vara allt för konstiga men gärna se spännande ut.

Så ni får gärna dela med er av era allra bästa muffinstips.

/Kristina

• Svar på tråden Tips på annorlunda muffins?
  • Karisma

Tack så mkt.

Hittade denna som jag ska testa.

www.dagensmuffin.se/show.pl

Tror ni att det fungerar att använda Ikeas muffinsform för 12muffins eller bör man köpa bara vanliga muffinsformar. Är ingen hejjare på muffins.

/k

• Majsan71

Dagensmuffin.se är toppen! Finns hur mycket gott som helst där {#lang_emotions_tongue_out}

Karisma, jag brukar använda det grundreceptet och jag använder då stora muffinsformar men jag har gjort i muffinsform också men jag tycker att de fastnade trots att det ska vara nonstick + att jag hade smörjt med margarin.

*~* Jag längar efter våren *~*
  • Karisma

Då köper jag muffinsformar på ica.

Är det i max 3/4 av formen man ska ha smeten? Vill gärna lyckas på första försöket, om möjligt. Hur långt innan tror ni att man kan göra dessa. Kalaset är på lördag, måste dessa göras samma dag? Tänkte pga bilarna.

/K

• Majsan71
    Svar på #4

Jag fyller upp till 2/3 för de lyfter rätt mycket i ugnen. Jag brukar göra dem samma dag och de är enkla att göra men det går säkert lika bra att göra dem dagen innan.
    Har inte gjort med bilar men med Polly och med blåbär och även med choklad och det har blivit gott varje gång så det är ett väldigt bra recept som man kan trixa lite med som man vill {#lang_emotions_smile}

*~* Jag längar efter våren *~*
  • Karisma

Hmm va jobbigt hade gärna gjort dem imorgon. Men då får det vänta tills på fredag, ska testa med polly på mån för då kommer kalasgäster åxå.

tack för svaret.

Svar på tråden Tips på annorlunda muffins?