• luzorsus

shoppat för barnbidraget, nån fler?

idag damp barnbidraget ner, har ni handlat nåt åt era gullungar? Själv köpte pappa en fleecejacka till Tova från p.o.P, den var röd och blå och jättefin. Sen köpte vi grön/blå randig mössa med tillhörande vantar på Hm. Där köpet vi även ett par söta rosa randiga sockar med nalle puh plus tet par tossor som var rosa med en blomma upp epå foten, jättefina!

• Svar på tråden shoppat för barnbidraget, nån fler?
  • Norahs mamma

Ja, jag har bara KappAhl inom den area (7 mil) som jag orkar åka just nu (annars är det 15 mil som gäller)...
    Köpte en fleeceoverall, mössa, massor med Bodys...
    Norah har precis vuxit ut strl 68 å jag har så få bodysar...

• mammatilltindra

mmm treo och locobase...kul va?!

• Trojka

Just det, barnbidraget har ju kommit! *LYCKLIG*

Idag är det nog knappt om jag orkar iväg å handla mat, men imorgon så! Thor har ju börjat dagis så han behöver typ miljooooner saker, Magne behöver lite smått han med.

Att det kan va så skoj att bränna pengar? Konstigt va?

• stalis

Handlade mat för 800 på Willys. Kattmat, spån o mat till marsvinen på granngården för 500 spänn. Sparade till ungarna 1000 spänn. Ibland känns det som om pengarna bara är inne o vänder på kontot. Och så värst lycklig känner jag mig inte. Det gör jag bara när jag får shoppa loss en massa onödiga saker, ha ha.

• en vanlig jävla muffins

jag ska köpa två bodys till sonen på 8½ månad.. en blå med texten "tycker du jag är söt ska du se min pappa!" och en röd med text "krama mig!"

..och köpa en burk samarin till pappas mage

• en vanlig jävla muffins

just ja! ingridienser till "ölgryta" också! Hur GOTT som helst!!

www.algonet.se/~fastarna/beer/recept/gris.htm

+ lite egna kryddor man gillar, och helst lite outspädd svartvinbärssaft (ca 3-4 msk) och lite teér som man låter koka med ca 75% av tiden som man sen "håvar bort" med en sil..
    Tillsist lite brunsås i, efter smak o tycke

Åååh så gott!!

• ebben

Oj,har barnbidraget kommit??
    Tänk att det har jag aldrig koll på........... ,det gör ju inget med lite pengar.......
    Ska nog inte handla nåt än,men skor till tjejen o nån varmare jacka till lillkillen.....

• smiley77

Jajmen, här har det shoppats! Köpte en P.O.P-overall till Felicia idag. De var redan på väg att ta slut sa expediten, så jag passade på att slå till! Sen blev det manchesterbyxor + två tröjor på Kapp Ahl. Summa totalt 760 kronor, inte mycket kvar av pengarna alltså

Svar på tråden shoppat för barnbidraget, nån fler?