vad e det som bränner och sticker i händer och fötter?det gör ont
samlar jag på mig vätska eller e det hormonellt?det riktigt bränner om händerna och fötterna var tvungen att skölja händerna under iskallt vatten här om dagen för det gjorde så ont..
samlar jag på mig vätska eller e det hormonellt?det riktigt bränner om händerna och fötterna var tvungen att skölja händerna under iskallt vatten här om dagen för det gjorde så ont..
Jag får den känslan om fötterna eller händerna sväller. Brukar få det när jag inte är gravid också, så det kan vara troligt att det beror på vätskeansamling och att det drar i huden.
Sista veckorna i min graviditet hade jag hepatos (levern läcker gallsyror har jag för mig...). Mina handflator och fotsulor kliade så jag höll på att bli tokig. Värst var det på natten. Jag låg med kylklampar fastvirade vid händer o fötter och bytte flera ggr/natt. Kolla med MVC om det kan vara det du har. Jag fick tavegyl som lindrade något iaf.
När man googlar 'hepatos' verkar det livsfarligt, men all sjukvårdspersonal som jag frågade (det vsr många eftersom jag nojjigt trodde det värsta) bedyrade att det främst är ett obehag för mamman och i yttersta extrema fall fara för barnet. Men det har de full koll på.
Lycka till!
Min första tanke var karpaltunnelsyndrom, men vilken vecka är du i? Vanligast mot slutet och brukar kännas mer på morgonen tex eller när det är varmt ute. Vätska gör att det trycker på nerver.
www.vardguiden.se/templates/Article.aspx
jag e i v 27