Tråden för oss med barn som har gastroesofageal refluxsjukdom #9
puffar upp lite och hoppas att någon hittar hit
Jag hittade hit.. fast var lite fusk eftersom du skrev i min gb
Så hur mår era kids??
Här hemma har sonen feber och har kräkts 1gång imorse men tror det var pga febern. Annars har vi inte märkt av refluxen så mycket och det är skönt
Har läst de andra trådarna men inte skrivit något i dem. Skriver nu istället
Har en dotter på 4,5 månad.
När hon var 3-4 veckor började vi undra om något var fel eftersom hon aldrig var nöjd. BVC misstänkte kolik först. Tack o lov hade (har) vi en jättebra BVC-sköterska som tittade lite extra på dottern och konstaterade att det var reflux hon hade.
Vi började med emfamil på en gång och nu får hon även Zantac 2 ggr/dag.
Hon kräks inte alltid däremot hör man (och ser på grimaserna) hur det "åker" i halsen.
Hon är bättre nu men ibland störs hon otroligt mycket av det och blir ledsen/får svårt att sova.
Hade aldrig hört talas om reflux innan dottern.
tack lie!!
Joci: Skönt för er att ni inte behövt kämpa för att få hjälp med refluxen
Hallå på er!
Länge sen sist...vi har haft det ganska så bra sista tiden. Sonen har sovit jätte bra sen vi fick Theralen utskrivet. Vårt liv tog en ny vändning då vi alla fick sova på natten. Nu har sonen blivit förkyld och sjunker som en sten. Refluxen blir väldigt mycket sämre och sätter sig givetvis på humöret. Märker också att han nästan går tillbaka i utvecklingsstadiet. Vill inte gå och kissa själv, törs inte vara ensam i sitt rum, vill ha tydligare rutiner, blir klängig mm.
Nu tillhör väl min son till de äldsta i denna tråd (snart 5år) men tänkte ändå höra om ni märkt samma tillbakagång i utvecklingen med era barn?
kram på er
Trevligt att hitta hit!
Min son led av samma sak som era barn när han var mindre eller rättare sagt fram tills han var sex år. Idag så har har inte en enda känning av refluxen.. Hoppas att det gå bra för er.. Många kramar
Min son är iofs bara 3år men har inte sett några tecken på att han går tillbaka i utveklingen däremot tycker jag han växt mer genom refluxen på något konstigt sätt.