• lyckolina

Vad har era resor kostat

för hela familjen?

är jätteressugen å funderar på hur mkt vi behöver gneta ihop
    eller var man hittar billiga resor - jag verkar inget bra på det...
    mvh lyckolina

• Svar på tråden Vad har era resor kostat
  • Kikkis

Hallå

Vi bokade en resa till Teneriffa igår. Visserligen med ett erbjudande från min sambos jobb. Sammanlagt för den resan 1 vecka betalar vi ca 16 000 kr. Vi är 6 stycken i familjen.

Googla på billiga semssterresor så får du massa träffar. Allt beror ju på vad som är mycket pengar.

När vi åkte med Fritidsresor för 2 år sen så gick den resan på ca 30 000 kr.

Så billigare alternativ finns om man letar!! Vart vill ni resa och är ni stor familj??

Lycka till...hoppas du/ni hittar nåt!!

• lyckolina
    Svar på #1
    jag kan tänka mig att resa vartsomhelst bara för att komma bort lite.

vi är en familj med tre barn: 6 år, 3,5 år och den minsta är två månader.

jag tycker det är en djungel på nätet och alltid står det först ett "lockpris" som sen aldrig stämmer i slutänden.

Men 16000:- för er alla lät ju riktigt billigt, kul!
  • Bergling

När i tiden tänkte ni resa då?

Det är ju lite olika resmål som kan vara aktuella i mars kontra augusti.

• Jigge

Vi åker till Gran Canaria på lördag, 1 vecka. Det går på 12000:- drygt. Vi är två vuxna en 3 år och en 11 månader. Boende i tvårumslägenhet på 3+ hotell.
    Apollo

2007 åkte vi till Mallorca 1 vecka. i Juli. 2 vuxna och en 1.5 åring. Enrumslägenhet på 4+ hotell 19000:- ink. all inclusive.
    Fritidsresor

Har kollat resor till Mallis i sommar och hittar inget under 27000:- som uppfyller våra kriterier, då två veckor.

• 2007

Vi åkte till Italen i somras mycket billigt. Vi bokade boende med www.sembo.se och sedan flög vi med Ryan air. Blev mycket billigare än paketresa, vi gjorde totalt av med 10 000 totalt och då ingår fickpengar i det. Då är vi två vuxna och ett barn. Så fixar man lite själv så kan det bli billigt.

Wilma 070519 och Lillknoddas Bf 090818
  • Duckan74

Kolla på Langley travel. Har kompisar med barn som varit på Almirida, Kreta med dem och varit jättenöjda. Både med hotell och priset. De sänker priserna när det närmar sig avresedag så har ni is i magen kan det bli riktigt billigt.

• Mosaik

vi åker till kreta i sommar å betalar 18.000 för 2 vuxna 1 femåring och 1 ettåring

*stolt mamma*
  • Eeska

Hyra lägenhet har varit grunden till en bra och billig semester för oss (två vuxna o två barn). Har rest så senaste två åren. Flygbiljetter är ju billiga. I sommar går våra flygbiljetter ner till Spanien på 5 000 kronor. Vi har hittat lägenhet privat för cirka 7 000 för en månad. Toppen!

• Dixie

fast just nu blir ju det mesta dyrare, med tanke på den svaga kursen för kronan - så även om ni hittar en billig resa blir ju matkostnaderna ganska dyra om ni åker inom Europa tex.

Svar på tråden Vad har era resor kostat