• MILFilicious

Bästa hoppgungan?

Nu känner vi att det är dags för lilltjejen att få börja använda hoppgunga!

Vilken har ni?
    Vad bör vi tänka på när vi köper en?

• Svar på tråden Bästa hoppgungan?
  • Vår stora lillbebis

Vi har Babyproffsens egna(Baby seat)-köp inte den! öppningarna för armarna sitter för högt upp så bebisen får ha armarna uppåt om du förstår hur jag menar.
    Så testa den ni ska köpa i butiken så hon sitter avspänt i den är mitt tips.

• Tic1

Vi köpte den ovan Babyproffsens hoppgunga för ett tag sen till vår fem månaders baby, och hålen för armarna sitter högt.Jag trodde att vår tjej var för liten för den, men så är det kanske inte???Hon är ca 64cm lång.Nån som har tips på annan hoppgunga som är bättre?

• MsRahkonen

Vi har en tror det är POZY märket. Den är väl rätt gammal, eller ja jag köpte den begagnad och den är rätt bra tycker jag. Duger helt klart!

• Skrik och Panik

Min dotter har haft Fisher Price forrest...eller vad den nu heter. Som står på golvet och som man kan snurra runt i, hoppa och leka med sakerna som sitter fast. Har varit toppen!

• trisha

Jag har en från babyland som jag köpte på blocket, armhålen var för högt upp på den också men kvinnan som ägt den innan hade redan sprättat upp stygnen så armhålen kom längre ner. Fungerar hur bra som helst. Så köp inte en ny hoppgunga om armhålen är för högt upp, sprätta bara några sömmar vid armhålen.

• With a devilish smile

En släkting har en från city gross som är jättebra !

Ängla 081028
  • Blåklockan79

Vi har fått låna en "mini adventurr" på den sitter också armhålen för högt upp...
    Det är min bror som fått låna den men deras son är bara 1 månad, så jag får låna den sålänge, men de kan inte sätta upp den hemma hos sig heller, för de har för tjocka dörrkarmar och vavspända tak så de kan inte sätta upp den i taket heller. Något att tänka på om man inte bor i nybyggt kaske

• skånetös78

Alla hoppgungor som de testat i Råd och Rön för något år sen hade allvarliga säkerhetsbrister så tyvärr finns det nog inte någon hoppgunga som är riktigt bra och säker! Jag funderade på att köpa en till min dotter men vågar inte göra det förrän de testar om gungorna och de då blir godkända!

*Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
  • MILFilicious
    Svar på #9
    Det där läste jag också. Men var det inte bara 5 st märken de testat? Måste ju finnas en uppsjö av andra märken.
  • skånetös78
    MILFilicious skrev 2009-03-12 14:06:19 följande:
    Det där läste jag också. Men var det inte bara 5 st märken de testat? Måste ju finnas en uppsjö av andra märken.
    Jo det var nog något sånt, men de andra modellerna är ju inte testade och då vet man  inget alls om säkerheten känns det som..
    *Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
Svar på tråden Bästa hoppgungan?