• Lillan 1

RINEXIN

Är det någon annan här som äter rinexin mot nästäppa o svullna slemhinnor? Jag har fått de utskrivet o läkaren sa att de skulle vara HELT riskfritt och inte påverka min bebbe men jag är ändå så nojjig, vore skönt o höra om fler äter det?!

• Svar på tråden RINEXIN
  • ebben

Jag åt det när jag hade en enorm bihåleinflammation. Hjälpte dock inte alls och fick penicillin istället.

• Stina25

Jag åt det när jag var förkyld. Både läkaren och apotekspersonalen sa att det inte var ngn fara för bebisen.

• Niquilota

Jag har ätit två om dagen sedan jag blev gravid, men det hjälper inte längre. Har en enorm nästäppa som gör att jag vaknar och inte kan andas. Fick gå till öronmottagningen och få hjälp med avsvällningen. Ett tips är att skölja näsan med saltvatten två ggr om dagen, det är skonsamt och hjälper jättebra i längden.

Annika

• minimilla

Jag har oxå använt mig av det. Har jaft enorma besvär med nästäppa. Det har dock försvunnit nu... Jag var oxå orolig o alla sa att det inte påverkar barnet...

Nu e det så att jag fick reda på av BM att det visst påverkar barnet, det varkar lugnande på barnet.. Snacka om att jag blev rädd. Ibland vet man inte vem man ska lite på... Jag har inte använt det på ett tag o nästäppan försvann av sig själv...

• Migi

Jag åt det en längre tid runt v. 18 pga bihåleinflammation. Det är säkert helt ofarligt. Men jag vet hur det är... ;)
    Kram

• Juthi

Jag äter det nu, kombinerar de med saltvatten. Det hjälper inte helt, men lindrar...
    juti

Svar på tråden RINEXIN