• Mimmi69

Trygg Hansa / Länsförsäkringar

Vilken är din erfarenhet av dessa försäkringsbolag? Står i valet och kvalet vilken jag ska välja.

• Svar på tråden Trygg Hansa / Länsförsäkringar
  • Emmamartina

Vi har Länsförsäkringar till allt, både bolån, bank, pensionssparande och samtliga försäkringar.

De har varit mycket smidiga och tillmötesgående de gånger vi behövt ersättning från försäkringar (dock har det mestadels inte varit mer komplicerat än stulna cyklar).

• mapo51

Jag har haft TryggHansa för sakförsäkring och behövt utnyttja den en gång när någon hade knackat en ruta på bilen. Men det var inget problem alls.

Min bror har Länsförsäkringar och de har flera gånger anmält skador, både sak- och personskador och det har gått bra.
    Dock är det olika bolag i olika län för Länsförsäkringar så det kan kanske påverka.

Vi valde bort Länsförsäkringar senast när vi kollade upp våra försäkringar för att bil- och hemförsäkringen skulle hamna i ett bolag och fritidshuset i ett annat. De kunde inte ens ge oss prisuppgift på samma ställe.

• Mimmi69

Har båda försäkringsbolagen just nu, men haft turen att inte behövt använda dem. Har fått ett erbjudande om betydligt bättre avtal av Trygg Hansa, men tänkte att jag skulle prata med Länsförsäkringar också när jag fått klart alla priser. Så vitt jag förstår så brukar det finnas ett visst utrymme att förhandla om priset på försäkringar om bolagen riskerar att förlora en kund.

• Majsan70

Min erfarenhet är att TryggHansa har bäst barnförsäkringar. Lite dyrare kanske men helt klart bäst. I övrigt vet jag inte hur det ser ut med försäkringar där eftersom vi försäkrar i det bolaget som är bäst inom just det området vi vill försäkra i.

Så jag har mina egna försäkringar i Folksam, samt att jag har hemmet där.
    Två barnförsäkringar i TH
    En barnförsäkring i Skandia
    Djuren är försäkrade i Agria.

Svar på tråden Trygg Hansa / Länsförsäkringar