• valentina79

svag linje på ägglossningstestet !

hej !
    är det nån som vet det där med ägglossningstest ???
    jag kollade om jag hade ägglossning 25 februari och då visade det sig 2 sträck !! alltså jag hade ägglossning men döm av min förvåning NU alltså 9 mars !!! jag kollade igen på den där stickan och det visade ett svagt sträck fortfarande !!
    jag kan väl inte ha ägglossning mellan 25 februari till 9 mars ??? låter ju väldigt
    långt !! va tycker ni om det ? kan kanske stickan 9 mars va fel tro ?

är det nån som vet nått om detta ?

• Svar på tråden svag linje på ägglossningstestet !
  • Nuni

Om du fick svagt teststreck den 25 feb så hade du inte ÄL och inte heller idag.

Svaga teststreck är inte positiva! Att få svaga teststreck är inte nåt konstigt utan det beror på att man har en högre nivå av LH hormonet hela tiden. Jag får svaga hela tiden.

• valentina79

den 25 feb så va sträcket starkt och det matchar in på min menscirkel så jag tror jag hade ägglossning då men jag blev bara så förvånad när jag testade idag och det va ett svagt test !!!!
    jag har inte svaga sträck genom hela månaden , tex jag testade den 23 feb och då va det ingen linje alls ( bara testlinjen såklart) så då va det helt blankt .
    jag har läst lite runt här nu och jag har läst folk som har fått positivt på ägglossningstestet och sen visat sig vara gravida ??? kan det kanske va så då ?

• Nuni
    Svar på #2
    Men även om man får pos på ÄL-test så finns det alltid en risk att ägget inte släpper. Testet visar ju bara att LH är så pass högt att ett ägg är påväg att släppa, men det betyder inte att det gör det. Du kanske inte fick ÄL den 25e utan du har ÄL i dagarna.

Visst kan ett ÄL-test påvisa en graviditet, men då ska det ju vara positivt inte svagt kontrollstreck. Men det är ju inget säkert sätt att få veta om man är gravid eller inte.
  • skrållan1978

nuni: man beh inte få 2 starka streck på ältest vid graviditet, jag fick 2 svagaresstreck o jag var gravid besvisligen, hade dagen innan fått gravid med CB=)) TS gör ett gravtest=)

Nummer 6 i magen=)
  • valentina79

jag testade imorse med morgonurinet men det va negativt !!
    men jag har molande värk i magen idag och det började inatt , vred och vände på mig i sängen och hade "mensvärk" , gick upp och kollade på toan om mensen hade kommit men icke !! den ska komma precis vilken dag som helst nu men jag vet inte , kanske är det önsketänkande men man hoppas ju lite att det kanske är nån liten bebis där inne
    ont i brösten , stickningar i buken när jag sträcker på mig eller hostar , "mensvärk" ,smått illamående men absolut inte mycket .
    vem vet , tiden får utvisa

• Nuni
    Svar på #5
    Säger du det? Hmm. jag blev lite fundersam nu på det du skrev. Jag har nämligen enligt FF haft ÄL den 24 dec och efter det har jag fått starkare teststreck på mina ÄL test, men får neg på mina gravtest. Jag ser en tydlig skillnad på de jag tog innan den 24e och efter den 24e.

Men jag tycker att jag borde känt nåt om jag hade blivit gravid den 24e och jag borde fått mens för länge sen om jag inte blev det. ;) Jag har ju ingen aning om mens eller när jag ska ha ÄL överhuvudtaget. Fick konstaterat att jag troligtsvis har PCO med tendens till PCO-s vid ett VUL i nov och fick mens med hjälp av provera sen inget mer efter det. Så det är klart att möjligheten finns ju, jag vet ju att jag kan bli gravid eftersom jag fick min dotter i april förra året =)
    skrållan1978 skrev 2009-03-10 10:35:13 följande:
    nuni: man beh inte få 2 starka streck på ältest vid graviditet, jag fick 2 svagaresstreck o jag var gravid besvisligen, hade dagen innan fått gravid med CB=)) TS gör ett gravtest=)
Svar på tråden svag linje på ägglossningstestet !