• strojes

Vilken mjölkfri mjölk är godast?

Jag undrar vilken mjölkfri mjölkdryck som är godast att dricka som dryck?
    Den ska vara helt mjölkfri, alltså baserad på havre/soya eller liknande.

• Svar på tråden Vilken mjölkfri mjölk är godast?
  • NikiL

Då min son var nyfödd åt jag mjölkfri kost, och jag tyckte helt klart att Oatly´s havredryck var godast. Go green har en blåbärsyoghurt (soyghurt) som också är god.

• strojes
    NikiL skrev 2009-03-09 22:29:16 följande:
    Då min son var nyfödd åt jag mjölkfri kost, och jag tyckte helt klart att Oatly´s havredryck var godast. Go green har en blåbärsyoghurt (soyghurt) som också är god.
    Den havredrycken har jag inte provat, ska köpa den imorgon och smaka.
    Jag har kört laktosfritt tidigare och då druckit Alpros soyamjölk och den är ju så söt. Havredryck kanske är bättre?
  • NikiL

Havredrycken känns "gräddig" till en början, men inte alls lika söt som soyamjölk. Dessutom blir pannkakorna jättegoda med havremjölk!

• hallon2

I vår familj är det jag som är mjölkallergiker - och jag tycker att alla är lika äckliga! Kanske rismjölken är minst äcklig...

Men som mjölkersättning i mat etc använder jag havremjölk (pannkakorna blir jättegoda!) och som grädderersättning använder jag soyagrädde.

Min dotter, som dricker både havremjölk och komjölk gillar allra bäst solhavre från ICA, föredrar den t om före komjölken.

• M o M
    strojes skrev 2009-03-09 22:31:55 följande:
    Den havredrycken har jag inte provat, ska köpa den imorgon och smaka. Jag har kört laktosfritt tidigare och då druckit Alpros soyamjölk och den är ju så söt. Havredryck kanske är bättre?
    Alpros soyamjölk finns också som osötad variant. Tycker den är lämplig till matlagning. Själv tycker jag Alpros soyamjölk (den sötade) är den godaste mjölkfria drycken.

Oatleys havremjölk är så "mjölig" tycker jag.
  • Lady Blue

Jag gillar Alpros soyadryck light bäst.

Svar på tråden Vilken mjölkfri mjölk är godast?