• Pärlhyacint

Kommer tvåan oftast tidigare än ettan?

Till er som förtt två barn eller fler: brukar andra barnet födas tidigare än första? Mitt första barn föddes nästan två veckor tidigare än beräknat. Jag funderar lite på hur länge jag ska jobba och nu räknar jag nästan med att barn nr 2 ska komma ungefär lika tidigt. Men tänk om jag får gå över tiden två veckor istället den här gången...

Vore kul att höra andras erfarenheter!

• Svar på tråden Kommer tvåan oftast tidigare än ettan?
  • Sirendes

Det verkar vara vanligast att andra barnet kommer runt en vecka tidigare eller lite mer eller lite mindre. Men har även hört flera fall då det varit tvärt om, så även om det kanske är troligt att 2:an ska komma lite tidigare så kan man aldrig veta! Lycka till!

• tiger84

hejsna!

mitt första barn kom 12dagar över tiden! då det bara skiljer ett år sa alla till oss ni kommer få tigare skit tänkte vi då blir dom födda samma år!

men med andra barnet gick jag över 11dagar!! så för mej va det inte så!

• Thaleia

Med mitt första gick jag över 1dag
    med mitt andra 16 dagar
    och med mitt tredje 11 dagar

• mia966
    +7 med 1:an
    +8 med 2:an
    +17 med 3:an
    +5 med 4:an (dock igångsatt)
    nu e jag i v37 med nr5... tänk om man kunde få lite tidigare denna gång!!!
  • Calas

Första kom 13 dagar över tiden. Andra kom 7 dagar över. Nu väntar jag tredje och vågar inte hoppas på att föda tidigare.

• Pärlhyacint

Tack för svar! Det är som så mycket annat när det gäller barn alltså; det går inte att planera utan man får ta det som det kommer

Svårt när man gärna vill ha kolla på läget...

• tvilling77

Fick min första 2 månader TIDIGT så jag går gärna över ett par dagar med detta barn!!

Svar på tråden Kommer tvåan oftast tidigare än ettan?