• Kulla85

Folk på tradera måste ju vara riktiga måndagsexemplar!

Hur korkar är man om man en över vecka innan utgång budar och hetsar varandra till högre och högre pris för en vara?
    Är det bara jag som budar i absolut sista minut? Vad tjänar köparen på att hetsa upp priset? Urkorkat om du frågar mig! Om alla hade väntat till sista minutrarna med sitt budande, då hade man kunnat göra kap! Nu hetsar folk varandra upp till normalpris, och ibland över tillochmed, varför?!

Vilka snillen

• Svar på tråden Folk på tradera måste ju vara riktiga måndagsexemplar!
  • Ms TB

Däremot, skulle alla buda i sista minuten så skulle nog inte alla kunna lägg ett bud eftersom det blir ett högt tryck på auktionen, det är inte alltid det går utan att det börjar lagga. (Har jag märkt på andra auktioner). Däremot så lägger jag också i budet så sent som möjligt, det är väl bara att tacka för att en del lägger under hela auktionen. :)

• Nyfiken gul

beror nog kanske på vad det är för något man är ute efter...

En pryl som är hett eftertraktad av många så känns det döfött att lägga ett bud i slutminuten för det är garanterat 39 andra som gör också...

Har gjort så flera ggr och missat det tack vare att jag inte är den enda som lägger sista bud... och vill man verkligen ha prylen så får man likförbannat lägga ett högt bud och då har man likagärna kunnat buda från början...

Däremot är jag itne så hysterisk att jag budar på något som är helt nyutlagt och har 12 dagar kvar.. Men 2-3 dagar innan den går ut är jag intresserad...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Signatur

Jag lägger ett bud på den summa jag tycker varan är värd när jag hittar objektet. Finns inte en chans att jag har varken tid, lust eller ork att sitta och passa auktioner halva nätterna.

• lillafisken

Jag budar lite olika, är det något jag verkligen vill ha så väntar jag in i det sista. medan andra saker lägger jag mitt maxbud och budar inte mer därefter.

men att lägga ett bud, o sedan buda över om någon annan lägger ett bud osv är att bita sig själv i baken lite

• Froststar

Jag lägger ett maxbud som jag kan tänka mig att betala och det kan jag ju lägga när som helst oberoende av antal dagar kvar. Nu hamnar ju inte priset på min maxsumma utan på närmast accepterat bud efter det som redan ligger där. T.ex. lägger jag 500 som maxbud, någon innan mig har lagt 25 och då ligger jag på 26. Om nu någon annan går in och lägger sitt maxbud som är 380 där kommer jag att hamna på 381 direkt. Så det handlar inte alls om att man trissar upp buden.

Hellre att planera och lägga max det man tänkt sig istället för att ryckas med i sista sekunden och hamna på dubbelt upp mot vad det kostar i butik. Har sett sådant då folk i sista minuterna höll på att slåss om något, kom in massor med bud och jag satt bara och tyckte "vilka idioter". De hade för länge sedan passerat vad det kostar i onlinebutiker.

Man har nog lite olika åsikter om det där med måndagsexemplar.

Svar på tråden Folk på tradera måste ju vara riktiga måndagsexemplar!