Får era barn frukt på förmiddagen på förskolan?
Jag hoppas alla barn får frukt, får dom inte de får man ta anna eller om jag missat nått.
Rösta även om ni har dagmamma.
Jag hoppas alla barn får frukt, får dom inte de får man ta anna eller om jag missat nått.
Rösta även om ni har dagmamma.
Ja, på förmiddagen men de måste själva ha med sig frukten hemifrån.
De har fruktstund med sång på förmiddagen vid 9:30 och sedan tror jag att de får frukt vid mellanmålet 14:30 också, men det är jag inte säker på.
Ja de har samling vid 9.30 o får då olika sorters frukter att välja mellan. De får ta själva från fatet som fröken håller i.
De får även frukt vid mellanmålet där de äter annat med o inte bara frukt.
Frukten står förskolan för.
Röstade på ja, på förmiddagen.. men jag vet inte om dom får det på eftermiddagen oxå.. jag vet ju inte riktigt vad hon får till mellis, det är olika varje dag.
Ja.
De äter frukt på samlingen, efter lunch och till mellanmål på eftermiddagen.
De som går hem sent (vid 16.30) får frukt en fjärde gång om de vill ha.
Vet med all säkerhet att de får på förmiddagen vid samlingen....och att det kan hända vid andra tider under dagen..att ett barn kan få äta frukt efter lunch om det inte var speciellt sugen på mat av nån anl...på morgonen omde kommer tidigt innan frukost..
De får frukt både på förmiddagen och efter lunchen. Om de får frukt även vid mellis vet jag faktiskt inte. Men vi måste ta med egen frukt.
nä, på förmiddagen efter frukost är dom oftast ute till lunch. Jag tror att dom får frukt efter lunch, sen får dom det till mellis och så lite senare på dagen om dom är kvar länge.
Annat:
Ja, de får frukt på förmiddagen. Hur det hänger ihop med övriga kriterier på ja-svaren vet jag inte.