Gravid DIREKT efter p-pillerstopp eller bara inbillning?
Postar denna fråga anonymt då jag knappt vill erkänna ens för mig själv att jag går omkring och tror/hoppas att jag är gravid..Hoppas det är OK och att det kanske finns nån som har nån teori! Tack!
Tog mitt sista p-piller (Trionetta) 13 februari och fick därefter "pillermens" som vanligt 16-20 feb. Hade såklart inga förhoppningar efter det utan tänkte att det förmodligen kommer ta sin tid att få tillbaka mens/ÄL så att jag kan bli gravid. Fick inga som helst biverkningar av att sluta med pillren vad jag vet men däremot märkte jag en svag "mensvärksliknande" smärta + att jag kände mig sådär PMS-irriterad runt 1 mars. Först tänkte jag inte på det men när jag började räkna efter så kom jag fram till att OM min ÄL kom igång spm den skulle på en gång så kan det ju faktiskt ha varit min ÄL jag kände av.. Eller??
Ja vi hade iaf oskyddat sex den kvällen och från och med idag är mina bröstvårtor jätteomma. Inga andra direkta "symptom" dock utom att jag kanske är lite mer lättirriterad och känslig för lukter isf.. Tja så BIM/BM den 16-17 mars då.
Tycker ni att jag kan ha ett litet hopp inför nästa vecka eller beror mina "symptom" mer sannolikt på första hormonfria mensen på typ 10 år eller kanske p-piller-biverkningar iaf..
Nån som har plussat DIREKT efter p-pillerstopp och kan dela med sig av sina erfarenheter?
TACKSAM för svar!!