• Anonym (skenis?)

Gravid DIREKT efter p-pillerstopp eller bara inbillning?

Postar denna fråga anonymt då jag knappt vill erkänna ens för mig själv att jag går omkring och tror/hoppas att jag är gravid..Hoppas det är OK och att det kanske finns nån som har nån teori! Tack!

Tog mitt sista p-piller (Trionetta) 13 februari och fick därefter "pillermens" som vanligt 16-20 feb. Hade såklart inga förhoppningar efter det utan tänkte att det förmodligen kommer ta sin tid att få tillbaka mens/ÄL så att jag kan bli gravid. Fick inga som helst biverkningar av att sluta med pillren vad jag vet men däremot märkte jag en svag "mensvärksliknande" smärta + att jag kände mig sådär PMS-irriterad runt 1 mars. Först tänkte jag inte på det men när jag började räkna efter så kom jag fram till att OM min ÄL kom igång spm den skulle på en gång så kan det ju faktiskt ha varit min ÄL jag kände av.. Eller??

Ja vi hade iaf oskyddat sex den kvällen och från och med idag är mina bröstvårtor jätteomma. Inga andra direkta "symptom" dock utom att jag kanske är lite mer lättirriterad och känslig för lukter isf.. Tja så BIM/BM den 16-17 mars då.

Tycker ni att jag kan ha ett litet hopp inför nästa vecka eller beror mina "symptom" mer sannolikt på första hormonfria mensen på typ 10 år eller kanske p-piller-biverkningar iaf..

Nån som har plussat DIREKT efter p-pillerstopp och kan dela med sig av sina erfarenheter?

TACKSAM för svar!!

• Svar på tråden Gravid DIREKT efter p-pillerstopp eller bara inbillning?
  • Rocktroll

Jag blev gravid på första försöket efter p piller stopp och allt har gått superfint :) trodde aldrig det skulle gå så bra och så fort men det e vi tacksamma för

• ladydivine

Min mamma blev det, verkligen direkt efter.....tror dom kom fram till att det tog 1 vecka från sista pillret =O
    Det var snabba bud hehe

• Anonym

jag blev gravid första riktiga äl efter pillerstopp. hadde en mensliknande blödning ca 2 veckor efter pillerstopp och sen gravid efter det.

• Trisse78

Känner flera som blivit gravida direkt efter p-piller stopp.

• Anonym (skenis?)

Oj, ja det verkar ju som om det kan gå så fort då! Då kanske jag kan leva på hoppet ett litet tag till... *funderar* Ska ju såklart testa på mån-tis i nästa vecka om inte mensen kommer men är det neg då så släpper jag det för den här gången och hoppas ist på att mensen ska komma så att vi kan försöka igen. Kommer bli SUPERglad om jag får ett pluss såklart men även glad om det kommer mens i nästa vecka för då betyder det ju att kroppen fungerar som den ska!

TACK för era svar!! (men är det fler som vill lägga till sin kommentar mottages det självklart tacksamt fortfarande!)

• Anonym

För mig tog det 3 dagar!! efter det jag slutat me piller, heelt otroligt haha såå jaa d kan gå jätte fort hhi fick ömma bröst med d samma

• Anonym (skenis?)

*puff*

• Anonym

jag slutade 1:a feb och hade ÄL 2 veckor efter, fick ingen blödning, bara en liten brun flytning, är på BIM +12 nu så jag hoppas att det tog på en gång men har ännu inte fått +, men heller ingen mens, har symtom som pekar åt graviditet, jag +ade inte för ens i v9 förra gången så jag hoppas det gäller samma nu!:D

• MM 87

Jag tog mitt sista mini piller 4 februari och grav testet skrek gravid igår.. Med andra ord.. Han inte ens få en blödning/mens innan jag blev på tjocken.. Helt underbart.. Håller tummen för dig med

• Anonym (skenis?)

MM 87 skrev 2009-03-10 21:42:52 följande:

Jag tog mitt sista mini piller 4 februari och grav testet skrek gravid igår.. Med andra ord.. Han inte ens få en blödning/mens innan jag blev på tjocken.. Helt underbart.. Håller tummen för dig med
    Va underbart! Grattis!! Som sagt, då finns det ju faktiskt lite hopp för mig och Anonym#8 också!! *håller tummarna*
  • Anonym (skenis?)

Suck.. känner mig SÅÅÅ totalt ogravid idag.. Vårtgårdarna är väl lite ömma fortfarande om man klämmer på dem och visst är jag trött och kissnödig som tusan men det är jag ju alltid. Känns inte ens som att mensen är på G heller.. blir nog ingenting alls denna månad.. Dum jag var som trodde att jag skulle ha sån tur att jag blir gravid DIREKT! Jaja, men tänker nog ändå ta ett test några dagar efter BIM så att jag bli 100% säker på att inget litet pyre fastnat där inne.

Därefter är det bara att invänta mensen så att vi kan köra med ÄL-test nästa månad! Är jätteglad bara jag blir gravid inom ett halvår så är egentligen ingen panik men det är väl det att jag är så rädd att det ska ta ÄNNU längre tid eller att jag ALDRIG ska bli gravid som gör att jag så gärna hade velat vara gravid redan nu, så hade jag inte behövt vara så osäker i flera månader till.

Någon som är i samma sits som jag eller har erfarenheter??

• Anonym (längtar)

Anonym (skenis?) skrev 2009-03-12 18:08:01 följande:

Suck.. känner mig SÅÅÅ totalt ogravid idag.. Vårtgårdarna är väl lite ömma fortfarande om man klämmer på dem och visst är jag trött och kissnödig som tusan men det är jag ju alltid. Känns inte ens som att mensen är på G heller.. blir nog ingenting alls denna månad.. Dum jag var som trodde att jag skulle ha sån tur att jag blir gravid DIREKT! Jaja, men tänker nog ändå ta ett test några dagar efter BIM så att jag bli 100% säker på att inget litet pyre fastnat där inne. Därefter är det bara att invänta mensen så att vi kan köra med ÄL-test nästa månad! Är jätteglad bara jag blir gravid inom ett halvår så är egentligen ingen panik men det är väl det att jag är så rädd att det ska ta ÄNNU längre tid eller att jag ALDRIG ska bli gravid som gör att jag så gärna hade velat vara gravid redan nu, så hade jag inte behövt vara så osäker i flera månader till.Någon som är i samma sits som jag eller har erfarenheter??
    Jag hade massor med "symtom" efter att jag hade slutat med p-piller. Jag mådde illa, hade mensvärk utan mens, kände mig yr och lite allt möjligt. Jag var nästan säker på att jag var gravid, men nu sju månader senare väntar jag fortfarande på plusset... Det kan ta tid, trots att man får symtom. Jag försökte ställa mig in på att det kunde ta ett halvår eller mer men nu börjar det känns jobbigt... Jag försöker att inte ta det så hårt men varje gång mensen är försenad och jag får upp hoppet så känns det lika tungt när den väl kommer. Nu har jag börjat med äl-stickor och hoppas på att kunna pricka rätt. Jag önskar dig lycka till, hoppas vi båda blir gravida snart!
  • Marthom

Två utav mina tre barn är resultat efter p-pillerstopp. Trodde ett tag att jag inte kunde bli gravid om jag inte åt p-piller några månader och sedan slutade!

Hoppas att du är gravid eller blir det snart!!

• Anonym (skenis?)

Anonym (längtar): Tråkigt att du inte lyckats bli gravid ännu... Håller tummarna för att du ska plussa snart!!! *kramar*

Marthom: Haha, ja, har ju hört det, att kroppen kan få en extra boost precis efter p-pillerstopp så det kanske var det som hände då?! Kul att höra att det gick så fort iaf!

*suck*, jag var lite dum idag och kunde inte låta bli att testa fastän jag bara är på vad jag tror är BIM -3.. självklart var det negativt... men jag kommer ändå inte kunna släppa mina gravidtankar förrän jag har testat neg om en vecka till eller så..

Ni som plussade direkt efter p-pillerstopp... vilka symptom hade ni och HUR fort efter stoppet plussade ni??

Griper efter halmstrån här känner jag men vad gör man..

• Trisse78

Hur har det gått?
    Är lite nyfiken.

Svar på tråden Gravid DIREKT efter p-pillerstopp eller bara inbillning?