• Eirun

Väldigt lika nyfödda tvillingar, hur hålla isär.....

Hej!
    Kanske en lite pinsam fråga som jag funderat på. Om man får tvillingar av samma kön som är väldigt lika varandra......

Första dagarna innan man lärt känna dem, hur håller man reda på vem som är vem? Vem som heter vad, vem som ätit osv.....Om det skulle sisa sig vara enäggs kanske inte skillnaderna syns så snabbt? Kanske kommer man inte ihåg även om man satt olika kläder på dem....är jag knasig eller??????

• Svar på tråden Väldigt lika nyfödda tvillingar, hur hålla isär.....
  • godizjen

Kanske kunde sätta halsband på dom med lite olika motiv på?

• AlvaLovisa

Knyt en liten garntråd runt ena ankeln

• PixieApa

Eller så håller man inte isär dem utan blandar ihop dem med flit

• Leather Cravat
    Svar på #4
    Men någon gång måste man ju ta av dem kläder.
    Då kanske man råkar blanda ihop dem igen.
  • PixieApa

Är det bara jag som förespråkar att man ska blanda ihop dem med flit?

• Eirun

Kläder....men då menar ni att man ska komma ihåg varje dag/mellan varje nerbajsning att i dag får x bodyn med gröna björnen på osv. Hmm, kanske går det. Vet inte, bara en liten "ångest" jag har inför att få tvillingar. Eller håller man ena bebben i rosa och den andra i gult och följer en linje tills man känner sig säkrare....

Detta är faktiskt allvarligt menat av mig. Men det kanske känns fånigt när man väl står där med dem. Då kanske det inte är ett problem?????

Blanda ihop med flit..... helst inte....ha-ha

• buffybus

den ena kanske får ett födelsemärke om man har tur som min kompis barn.. väldigt väldigt lika 2äggs pojkar.. men den ena har födelsemärke..

annars hade dem färgkoder.. den ena va grön o den andra va blå.. om dem kunde hehe.. inte alltid kläder passa men nått blått till den ena o nått grönt till andra...

jo visst måste man ta av kläderna nån ggn.. men du vet ju vilket barn du tar annars får man måla nån nagel eller nått.. vad som helst.. rita med en penna

André ska bli storebror i Juli-09
  • PixieApa
    Eirun skrev 2009-03-10 11:58:18 följande:
    Kläder....men då menar ni att man ska komma ihåg varje dag/mellan varje nerbajsning att i dag får x bodyn med gröna björnen på osv. Hmm, kanske går det. Vet inte, bara en liten "ångest" jag har inför att få tvillingar. Eller håller man ena bebben i rosa och den andra i gult och följer en linje tills man känner sig säkrare....Detta är faktiskt allvarligt menat av mig. Men det kanske känns fånigt när man väl står där med dem. Då kanske det inte är ett problem?????Blanda ihop med flit..... helst inte....ha-ha
    Ska du få tvillingar?

Jag har alltid önskat mig det.
Svar på tråden Väldigt lika nyfödda tvillingar, hur hålla isär.....