• LyckligHannis

fler som har nackproblem

Finns det någon som har fått problem med ont i nacke (sidan av halsen) under graviditeten?
    Jag började få väldigt ont för en dryg vecka sedan (v29), jag kunde inte lyfta något utan att det gjorde väldigt ont i halsmusklerna. Jag har sedan igår även haft väldigt ont i huvudet då det är så stelt i nacken.
    Är det någon som har erfarenhet av detta? Det är väldigt jobbigt, men då jag gått upp en hel del (15kg) och man inte har sina magmuskler till hjälp när man ska resa sig så tar väl nackmusklerna mycket stryk

Vore ändå tacksam om ni som kan vill dela med er...

• Svar på tråden fler som har nackproblem
  • Calas

Jag hade också jätte ont för några veckor sedan. Är i vecka 32 nu. Det gjorde så ont så att jag var tvungen att hjälpa till och hålla i huvuet med händerna när jag skulle resa mig från liggande. Jag tror att det blev så för att jag ligger mer still nu när jag sover. Orkar liksom inte vända min tunga kropp så ofta som det behövs. Har också gått upp en hel del i vikt. Min underbara sambo gick och köpte en värmekudde åt mig och efter ca två veckor var jag bättre. Nu gör det bara ont om jag böjer huvudet framåt/åt sidan.

Svar på tråden fler som har nackproblem