• scooby

Kavat sandaler

Ni som har Kavat sandaler till era små, hur har ni använt dom? Funderar på dom här till dottern som blir 1 år i april: www.ellos.se/misc/ProductZoom.aspx Men undrar lite om dom inte blir för varma när det är runt 25 grader varmt...? Det är ju bra att dom är stängda i tårna osv, men samtidigt ser dom ju inte så värst luftiga ut {#lang_emotions_undecided}. Kanske är mer för lite svalare väder? Har ni annars något annat tips på bra sandal för liten tjej som precis börjat gå?

~~Stolt mamma till Albin och Nora ~~
  • Svar på tråden Kavat sandaler
  • AnniPanni

Åh mina absoluta favoriter! De där har jag haft på båda mina tjejer när de var små (nu 5 o 6 år gamla) och de är inte för varma utan perfekta. Stadiga och stabila!

Nu måste jag mäta lillasysters fötter för här ska shoppas Kavatskor

• AnniPanni
    Svar på #3
    problemet med de är framtårna kikar ut lite - gärna ett ställe de små skrapar om och om igen. Hel framdel är att föredra på så små
  • MissR

Någon som vet om kavat sandaler finns i stl 18??
    Hittar bara 19 och uppåt, men min lilla sessa har så små fötter...

• Blåklockan79
    Svar på #5
    Jag, hmmmm menar min dotter, har fått ett par rosa som ser ut ungefär som kavat.ebutik.se/%E5 och de är i storlek 18 fick även ett par vita promenadskor kavat.ebutik.se/ i samma strorlek. Hoppas bara på att hon behöver ha dem när hon vuxit i dem
  • scooby
    AnniPanni skrev 2009-03-10 15:19:05 följande:
    problemet med de är framtårna kikar ut lite - gärna ett ställe de små skrapar om och om igen. Hel framdel är att föredra på så små
    Hm, ja det är ju klart! Men skrapar tårna i om hon går oxå? Är det inte bara om dom kryper? Till sonen hade jag med stängd tå, men han började gå först under sommaren. Dottern går redan nu. Men många är ju nöjd med Kavat sandaler, så då lär dom ju vara bra
  • s k r i n d a

De släpar ju gärna med fötterna när de går och då rasar det in sand och grus om de är öppna i tårna som SuperFit är.

Vår dotter har både haft Kavat och SuperFit och jag rekommenderar absolut Kavat med stängd tå.

• nallemaja

Precis såna som bilden i TS hade vår tjej förra våren ( hon var 1.5 år)
    Fina och bra är vår erfarenhet :)

• AnniPanni
    Svar på #7
    Tårna skrapas och det hamnar grus och grejs sandalerna när de små är ute och går. De är ju inte så himla superbra på att hela tiden lyfta foten Jag har använt Kavat sandaler, vår o höstskor på mina barn tillca 3 års ålder just för at de faktiskt är himla bra. Jättebra kvalitet, de andas, bra storlekar osv.

När det sen kommer till vinterkängor så är kavat inte lika bra tyvärr.
  • Miss Lau

Kavatsandeler är jättebra och de bästa sommarskor mina barn haft! Personligen skulle jag aldrig sätta på ett litet barn skor som är öppna fram och jag tycker Kavat har varit perfekt luftade.

• scooby

Tack för alla svar!! Det låter ju kanon med kavatsandalerna, får absolut bli ett par sådana!

Svar på tråden Kavat sandaler