• Anonym (anmält)

Anmält mitt X till skatteverket för uppsåtligt fuskat

Är det fler än jag som anmält någon till skatteverket för fusk?
    Hur lång tid tod det innan det hände nåt?
    Blev det polisanmälat? Detta är alltså med uppsåt.

Någon som vet mer om vad som händer?

• Svar på tråden Anmält mitt X till skatteverket för uppsåtligt fuskat
  • Nyfniken83

Jag har anmält en arbetsgivare för några år sen...
    Jag fick inte veta nåt..
    Men efter nån dag kom en gubbe från skatteverket och "hälsade" på.

• Anonym (anmält)

fler?

• Zorro1982

Skatteverket kommer titta på din anmälan så fort någon handläggare inom det aktuella området får tid. Kan väl ta alltfrån några dagar tills månader. Handläggaren slår kanske lite i de olika systemet och bestämmer sen om det är värt någon utredning. En avvägning får givetvis göra utifrån handläggarens arbetsbelastning och det ev. skattebrott.
    Det ska mkt till innan det blir en polisanmälan men om inte annat så blir han kanske upptaxerad och får betala mer skatt.

• 1111

Tror man medvetet ska ha undanhållit minst 40 000 i skatt för att det ska leda till en polisanmälan...

• Anonym (anmält)

plus de minst 150.000 han lurat till sig från försvarsmakten som de kommer få reda på då jag redan pratat med personalansvarig om detta å hon kommer att hjälpa skatteverket med detta då de kontaktar henne har hon sagt.

å 40.000 e det nog minsta.. 2007 skulle han ha betalat 20.000 i restskatt men efter diverse felaktiva avdrag blev det 30.000 (kanske va 40.000) tillbaka... å det var bara ett år av tre.

Men det är svårt at komma åt anställa inom försvarsmaken med hög utbildning 30 år inom FM å hög grad.

Jämnlikt sammhälle.. nä fy det e det inte alls

• MikPel

Frågan är nu.

Hade du anmält om han inte vore ditt X ?

• Nyfniken83
    MikPel skrev 2009-03-11 08:26:26 följande:
    Frågan är nu. Hade du anmält om han inte vore ditt X ?
    Ingen risk...
    Finns det nåt mysigare än bittra hämndlystna ex?
  • Anonym (anmält)

Om jag inte vore hans X så hade jag förmodligen inte vetat om detta.. sådanna har saker vet bara någon mycket nära person.
    Det han har gjort mot mig.. innan seperationen.. å efter... det finns inga gränser i hans djävelskaper å kontrollbehov...
    Han gjorde allt för att jag skulle gå under.. både psykiskt å ekonomiskt..
    Jag följer helt enkelt bara lagen... så ska vi se hur bra han klarar sig.. om han får båhålla sitt jobb eller om han får sparken, hur mycket skulder han får och om han sen får råd att betala sin advokat i tvisten han vill ha.

Hämdlysten.. nä egentligen vill jag att han ska erkänna det han har gjort.. om han blir polisanänmäld för detta så är steget att han även är en misshandlare större å åklagaren kan se det ur ett annat perspektiv.. jag vill ha han straffad helt enkelt.

• Nyfniken83

Anonym (anmält) skrev 2009-03-11 09:36:58 följande:

Om jag inte vore hans X så hade jag förmodligen inte vetat om detta.. sådanna har saker vet bara någon mycket nära person. Det han har gjort mot mig.. innan seperationen.. å efter... det finns inga gränser i hans djävelskaper å kontrollbehov... Han gjorde allt för att jag skulle gå under.. både psykiskt å ekonomiskt.. Jag följer helt enkelt bara lagen... så ska vi se hur bra han klarar sig.. om han får båhålla sitt jobb eller om han får sparken, hur mycket skulder han får och om han sen får råd att betala sin advokat i tvisten han vill ha. Hämdlysten.. nä egentligen vill jag att han ska erkänna det han har gjort.. om han blir polisanänmäld för detta så är steget att han även är en misshandlare större å åklagaren kan se det ur ett annat perspektiv.. jag vill ha han straffad helt enkelt.
    Och jag tycker inte att det är mer än rätt....
    Undra varför jag alltid blir missförstådd.?
  • Anonym (anmält)
    Nyfniken83 skrev 2009-03-11 10:48:47 följande:
    Anonym (anmält) skrev 2009-03-11 09:36:58 följande:
    Och jag tycker inte att det är mer än rätt....Undra varför jag alltid blir missförstådd.?
    Jag tycker oxå att det inte är mer än rätt!!
    Varför blir du missförstådd?

För att riktigt riktigt trappa upp det funderar jag på att meddela han så han kan göra rätt för sig innan å kanske få behålla jobbet...
    Det gör iaf att han blir medveten om detta. å vi får en ännu mer konflikt...
    Det skulle glädja mig då vi nu har vårdnadstvist å jag vill ha ensam vårdnad om barnen.
    Elakt.. nä i krig är allt tillåtet!
Svar på tråden Anmält mitt X till skatteverket för uppsåtligt fuskat