Kakel på våtrumsvägg?
Kan man sätta kakel på en våtrumsvägg? Alltså inte på hela väggen, utan ett litet stycke ovafnför tvättstållet...
Kan man sätta kakel på en våtrumsvägg? Alltså inte på hela väggen, utan ett litet stycke ovafnför tvättstållet...
menar du på våtrumstapet eller en tom vägg i badrummet?
Såvitt jag har hört kan fogen fräta sönder våtrumstapeten och därmed förlorar man fuktspärren.
Gå till en kakelfirma och kolla - har även hört att det finns specielfog...
Bara hörsägen från en bekant, men vi tyckte den kom från en tillförlitlig källa när vi var inne på samma idé så vi backade...
våran kakelsättare satt våtrumstapet som tätskikt innan han kaklade och klinkrade över men sa då attt det bara går att sätta kakel på en våtrums tapet om den är max 3 månader gammal. annars så lossnar den från väggen och tätskiktet förstörs.
VI rev kakel i vårt 60-talsbadrum. Där satt det gammal våtrumsmatta under. Vet dock inte om den är från samma år eller ej, men det har hållt i nästan 50 år
Det ska bara vara ett 30x60 cm moasikstycke bakom tvättstället...
kolla så att våtrumstapeten sitter bra under sen kan du ju chansa genom att limma dit mosaikplattan och foga.. ser du att det börjar släppa så kan du försöka ta bort plattan och sätta fast tapeten bättre, om det går..
På våtrumsmatta fungerar det med rätt fix.
För mosaik, använd särskilt avpassat fix.
På våtrumstapet är det mer osäkert. Den måste sitta rejält i så fall.
jo det gör tydligen det, så sa plattsättarna nu när vi byggde nytt hus. det var deras metod 2008..
våtrumsmatta menar jag
våtrumsmatta menar jag
ja mycket mycket viktigt, ber så hemskt mycket om ursäkt och hoppas att du överlevde ändå