• Nyfiken gul

Kan man klippa ögonbrynen??

Jag noppar ögonbrynen regelbundet men har rejäl hårväxt där och min undran är nu om man på nåt sätt kan klippa ner stråna??

Det som blir kvar när jag noppat är ju sketamegabautalånga och spretar åt alla håll och kanter - kan man klippa ner det??

Eller hur ska man bära sig åt??

Brynen är fina och välformade i övrigt men hårstråna är ju flera mil lång!!

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Kan man klippa ögonbrynen??
  • linjes

Ja jag brukar ta en nagelsax och toppa dom så dom blir jämna o fina

• Nyfiken gul
    linjes skrev 2009-03-10 15:56:00 följande:
    Ja jag brukar ta en nagelsax och toppa dom så dom blir jämna o fina
    ah.. vad bra! då kan jag göra detsamma utan ångest...
  • Åsa med 3

Jag köpte en ögonbrynstrimmer på kicks till mitt bröllop. Det var iof för ett år sen, men jag tror de har dem fortfarande. Det var mitt bästa inköp på länge. Det går alltså både att trimma längd och dessutom trimma bort helt det man inte vill ha kvar...Toppenbra för mig som är alldeles för slö för att noppa...

Mamma till Mathilda 12år, Anton 7 år & Johannes född 080417
  • Pallas

Som linjes säger så går det utmärkt. Jag borde kanske göra det, men jag vågar inte. En vän till mig, som är make-up artist, putsar sina med nagesax.

• Åsa med 3
    Åsa med 3 skrev 2009-03-10 15:58:23 följande:
    Jag köpte en ögonbrynstrimmer på kicks till mitt bröllop. Det var iof för ett år sen, men jag tror de har dem fortfarande. Det var mitt bästa inköp på länge. Det går alltså både att trimma längd och dessutom trimma bort helt det man inte vill ha kvar...Toppenbra för mig som är alldeles för slö för att noppa...
    Alltså...Ja, du kan klippa ögonbrynen.
  • Nyfiken gul
    Åsa med 3 skrev 2009-03-10 15:58:23 följande:
    Kicks har vi i stan, kanske man ska gå in där och kolla om det finns något sådant att köpa...

Tackar för tipset!
  • Åsa med 3
    Nyfiken gul skrev 2009-03-10 16:01:42 följande:
    Kicks har vi i stan, kanske man ska gå in där och kolla om det finns något sådant att köpa... Tackar för tipset!
    Vassego!
  • Balehead

Ehhh. Jo, sax funkar även till ögonbrynshårstråna. De är inte gjorda i något konstigt oklippbart material.

• Nyfiken gul
    Balehead skrev 2009-03-10 16:08:42 följande:
    Ehhh. Jo, sax funkar även till ögonbrynshårstråna. De är inte gjorda i något konstigt oklippbart material.
    hehe... jag vet... jag blev bara osäker eftersom man aldrig hör om folk som ansar mer än med pincett...

Karlarna får ju sina ögonbryn klippta i samband med frisörbesök oftast - den servicen har ju itne vi kvinnor precis...
  • Barbabok

Kamma dom uppåt lite i motsatt riktning och klipp i båge, det funkar bra för mig

Bebis hade svårt att hitta in, men måste det till karta för att hitta ut?
  • Jesster

Jag tar en tandborste och borstar stråna först uppåt och klipper efter ögonbrynsformen med en nagelsax, sedan borstar jag nedåt och klipper efter formen. Går jättebra

Fast den där trimmern ska jag spana efter!

Den som söker han finner - www.google.se
  • MammasÄlsklingar

Jag har den där trimmen verkligen guld värd 99:- kostar den på Kicks

• NenniePennie

en fråga bara, om man har väldigt långa hårstrån som inte sitter speciellt tätt, kan man klippa dem då eller kommer det se ut som värsta mellanrummen ?

• xxJessikaxx

Jag klipper mina, har dock plockat sönder dem tidigare så håren är glesa men de som är kvar är långa och kräver frisering. Sen målar jag alltid i brynen med en diskret gråbrun färg som ev. méllanrum syns inte.

• Vhilma och Victor

Min är åxå glesa så jag fyller i dem men har aldrig klippt dem. Ska nog prova det om det blir snyggare!

Svar på tråden Kan man klippa ögonbrynen??