• Amanda­E
    Äldre 10 Mar 16:28
    8073 visningar
    14 svar
    14
    8073

    Dukas "Lovisa" porslin

    I våras skulle jag börja samla på en matservis till dottern, jag fastnade för Dukas Lovisaserie och frågade noga om den funnits länge och skulle fortsätta säljas osv, man vill ju inte stå där med en halv servis men nejdå...det var deras storsäljare och om något mot förmodan skulle hända skulle de meddela i god tid!

    Idag när jag skulle handla fler tallrikar hade de utgått!!!
    När jag handlade i julas sades det inte ett pip om detta.

    Grrr, jag är så irriterad och ledsen, vad gör man med en halv servis?
    Har letat på blocket och tradera men inte en tallrik finns till salu, någon mer som hamnat i samma situation? Brukar det gå att få tag på fler delar begagnat eller ska man försöka sälja de man har?

    *deppar*


    Amanda 080312
  • Svar på tråden Dukas "Lovisa" porslin
  • Äldre 10 Mar 16:40
    #1

    Du kan inte be dem kolla om det finns något kvar av den servisen i andra butiker i landet? Jag har fått skickat grejer  som utgått men funnits kvar i andra butiker till den butiken jag handlade det andra i.

  • Äldre 10 Mar 16:43
    #2

    Jag är i samma sits, jag samlar på en srevis som heter Karolin. Jag har 12 kaffekoppar och assietter, men bar a8 stora tallrikar och lite annat. Fick för 3 år sen ett presentkort och skulle då köpa på mig lite mer, nej, då hade den utgått. Hur jäkla kul är det?
    Jag håller också på att letar på blocket och tradera, det kan finnas till och från, så ge inte upp. eller så säljer du det du har och samlar på en ny, men samma sak kan ju hända då igen...

  • Amanda­E
    Äldre 10 Mar 16:44
    #3

    Tydligen var det så längesedan den utgick så allt var slut. (Även om den uppenbarligen fanns i december)


    Amanda 080312
  • Äldre 10 Mar 17:10
    #4

    Kolla på tradera där brukar man kunna hitta sånt


    Man ska inte va så jävla rädd för att drunkna så man inte ser land i sikte....
  • Äldre 10 Mar 18:33
    #5

    Du får inte lov att byta ut de delar du har till en annan serie som finns kvar? Min mormor samlar olika serviser till oss 11 barnbarn & min brors servis togs bort ur sortimentet helt plötsligt...men då fick hon lov att byta in den till en annan serie istället!

    Vägrar dom det så tycker jag du ska bråka lite med dom...eftersom dom "lovade" att den inte skulle utgå och att dom skulle säga till om det faktiskt skulle hända.

  • LindaR­ebecka
    Äldre 10 Mar 18:58
    #6

    Gör som SilverEmma tipsade om.

    Om det inte funkar kan man ju ringa in till PLUS. ^^

  • Äldre 10 Mar 19:02
    #7
    LindaRebecka skrev 2009-03-10 18:58:51 följande:
    Gör som SilverEmma tipsade om.Om det inte funkar kan man ju ringa in till PLUS. ^^
    Jaa!! Låt Sverker säga dom ett & annat innan han kastar dom i sin soptunna!
  • Amanda­E
    Äldre 10 Mar 19:10
    #8
    SilverEmma skrev 2009-03-10 18:33:51 följande:
    Du får inte lov att byta ut de delar du har till en annan serie som finns kvar? Min mormor samlar olika serviser till oss 11 barnbarn & min brors servis togs bort ur sortimentet helt plötsligt...men då fick hon lov att byta in den till en annan serie istället! Vägrar dom det så tycker jag du ska bråka lite med dom...eftersom dom "lovade" att den inte skulle utgå och att dom skulle säga till om det faktiskt skulle hända.
    Jag frågade om detta och om jag hade kvitto kunde jag få lämna tillbaka de delar jag köpt men tyvärr har jag inte sparat kvittona.
    Amanda 080312
  • Millan
    Äldre 11 Feb 08:11
    #9

    Hej ja lite delar av Lovisa om du vill köpa:) ja han inte samla på mig så mycket!

  • Kinya
    Äldre 11 Feb 08:17
    #10

    Duka har väl inte funnits på flera år? Köpte inte cervera upp dem eller nåt sånt?

  • mrsSta­tham
    Äldre 13 Feb 13:33
    #11
  • mrsSta­tham
    Äldre 13 Feb 13:35
    #12
    Millan skrev 2013-02-11 08:11:59 följande:
    Hej ja lite delar av Lovisa om du vill köpa:) ja han inte samla på mig så mycket!
    Men för i helvete!
    Varför denna onödiga trådnekrofili?!?!?!
    HUR tror du att TS ska se ditt inlägg??????
    Bara två saker är oändliga
  • Äldre 28 Jul 16:12
    #13

    Hej,


    Detta är ju väldigt länge sen men jag har en komplett och nästintill oanvänd Lovisa servis för 12 personer, såväl kaffe- som matdelar och även ölglasen. Är du intresserad? :)


    /Ida

  • Tue 22 Nov 2022 13:11
    #14

    Väldigt sent svar, men har det löst sig för dig? Jag har några få tallrikar, assietter, kaffekoppar och champagneglas att sälja i Lovisa-serien. Då samma problem hände för mig att dem utgick😊

Svar på tråden Dukas "Lovisa" porslin