• PiaLottan

Orolig!!Foglossning eller förvärkar!!??

Hjälp!Jag är så orolig att jag går med förvärkar nu. Det känns mest i ljumskarna en molande värk som även strålar neråt. En lätt molvärk kommer ibland även i ländryggen och i nedre delen av magen och jag känner av det nästan hela tiden. jag är nu i vk 32 och har ju flera veckor kvar. usch jag är så orolig!! kan foglossning kännas såhär? jag hade foglossning i början och då gjorde det mest ont i höfterna men nu verkar det vara mera koncentrerat till blygdbenet och området omkring. Snälla någon som kan ge lite råd om vad det här är? jag har haft förvärkar förut men de har gett med sig efter bara ett par minuter eller när jag rört på mig. Denna molvärk håller mera i sig längre stunder.

• Svar på tråden Orolig!!Foglossning eller förvärkar!!??
  • CeeJay

Låter mer som foglossning än värkar. Foglossningen håller ju i sig hela tiden medan förvärkarna brukar avta och stegras. Det kan ju också vara så att din bebis börjar fixera sig neråt med huvudet och då spänner det jättemycket neråt. OM det blir värre efter helgen - ring till din bm och be om råd. Annars tycker jag du ska vila ordentligt i helgen och bara ta det lugnt! Lycka till !

• PiaLottan

tack så mycket!! känner mig mindre orolig nu. Ska försöka att ta det lugnt.
    en kram till dig!

• Lejån

Tycker också att det låter som foglossning. Min foglossning har varierat mellan att sitta runt blygdbenet eller höfterna, det är ju helt skilda smärtor om man säger så. Skönt är det hur som helst inte. Kan ju vara bebis som vänder sig också. Min vände sig ungefär i v.32 har jag för mig.

• Jättenjorm

Hej
    Jag håller med de som skrivit tidigare. Min foglossning känns som om blygdbenet håller på att gå mitt i tu...inte så skönt. Jag har värk i hela underredet samt ländrygg. Försök vara lite stilla, ta det varsamt och håll benen ihop. Förstå mig rätt. Tänka på när man stiger upp från stolar etc att benen ska vara ihop, det blir bättre i längden om man tänker sig för. Ändå är det lätt att ha benen lite isär nu när magen är i vägen men som sagt har det blivit bättre för mig.
    Lycka till

• PiaLottan

tack så jättemycket alla ni! vi avvaktar jag och ser hur det känns efter helgen. Var bara så himla orolig....ha en bra helg! En stor kram till er alla!

Svar på tråden Orolig!!Foglossning eller förvärkar!!??