• Anonym (Klantig)

Kan ej få på en kondom...

snälla hjälp vad gör vi för fel?
    Jag och min partner har ett litet problem. Vi fick barn för 5 veckor sen, och är sugna på 6 igen, men vill ha kondom pga infektionsrisken.
    Min partner har aldrig använt kondom innan, men nu skulle vi ju då testa, men vi lyckas fan inte.....
    Alltså detta känns ju löjligt, men det går bara inte. För det första fastnar den under ollonet, vi drar och rullar men det går inte att få ner den längre ner. Har köpt en större variant Grande på APOTEKTET detta gick bättre, men när man får ner den halvvägs så går det inte längre. Liksom när förhuden rör sig uppåt igen åker ju kondom med upp??? Vi lyckas aldrig att få ner den till roten. Tillägga att min mans penis är runt 17 cm, så inget ovanligt åt nåt håll I guess....
    Vad gör vi för fel???!

• Svar på tråden Kan ej få på en kondom...
  • Anonym

hmm..första gången där ni inte fick ner den längre än till ollonet..det kan inte vara så att ni hade på den "ut o in" det händer ibland och då tar det ju tvärstopp efter nån centimeter, då får man ta av och vränga.

köp på er ett lager gummi och stressa inte över att få på kondomen utan pröva er fram och sen så lär det gå som smort efter några testrundor.

men såhär sätter jag iallfall enklast på en kondom på en kille.

1. en ordentlig erektion underlättar avsevärt
    2.dra bak förhuden så långt det går
    3.dra på kondom och rulla den en bit ner.
    4.(det här steget kräver lite försiktighet) se om du kan få in ett finger under kondomen så att du kan rulla ut den med fingrarna samtidigt som du drar fram förhuden lite och "trär" kondomen över förhuden och hela vägen ner till roten och där släpper du.

sen så är det så att kondomen rör sig under samlag, det går inte att komma ifrån, men sålänge den sitter långt ner när man börjar så är det ingen fara.
    Man kan också som kille få kolla till den lite då o då så att den sitter som den ska och dra tillbaka den lite mot kroppen ibland.

• Anonym (Klantig)

Tack för ditt svar.
    Nej, ut och in var den inte. Men att få in ett fingrarna är omöjligt. När den ff är hoprullad som en ring om man säger sitter den jättetajt, på gränsen till att göra ont, och det i sig gör ju inte saken enklare att behålla ståndet.
    Är den helt enkelt för liten???!

• honkie

men vafan.
    kan det verkligen vara så svårt? läs bruksanvisningen...
    bara för nån helg sen så brottade jag ner en polare och rullade en kondom över hans huvud, och gissa vad, han fick inte ens ont. säker på att ni inte köpt vattenballonger?

dra bak förhuden så långt det går och rulla sedan över den, jag kunde förfan göra det med ögonbindel och en hand när jag var 10 bast.
    kan det vara så enkelt att din man bara kommer med ursäkter för att han inte gillar kondomer?
    och förresten, du behöver inte göra nånting, det kan han nog fixa själv. för många händer blir bara trassligt och pressande.

• Anonym (Klantig)

Ja, Honkie...så svårt KAN det faktiskt vara.
    Därför skrev jag här. Synd att du inte har nåt mer konkret tips att komma mer, och ja, vi kan båda läsa en bruks. Se där.
    Nej, den går inte att få på, och om alternativet istälet för att få få knulla är att få vänta, så tror/vet jag att det inte är en dålig ursäkt.
    Jiesses, jag bara frågade om nån kunde hjälpa till.... *suck*

• honkie

förlåt, du har rätt. det var min sjukt oempatiska sida som dök upp och jag uttryckte mig klantigt.
    ska försöka ge dig ett bra tips...
    du skriver att "vi försöker" och det är inge vidare. han borde kunna lösa det själv och det är även mycket enklare att fixa biffen på egen hand. försök inte pressa honom elller ge en hälpande hand bara. och om han verkligen får ont av en kondom så är det något som verkligen inte stämmer, kanske har han isåfall någon sjukdom som gör honom superkänslig.
    men lycka till och än en gång, förlåt för mitt snedsteg ;)

Anonym (Klantig) skrev 2009-03-10 21:29:16 följande:

Ja, Honkie...så svårt KAN det faktiskt vara.Därför skrev jag här. Synd att du inte har nåt mer konkret tips att komma mer, och ja, vi kan båda läsa en bruks. Se där.Nej, den går inte att få på, och om alternativet istälet för att få få knulla är att få vänta, så tror/vet jag att det inte är en dålig ursäkt.Jiesses, jag bara frågade om nån kunde hjälpa till.... *suck*
  • Anonym (kreativ)

Anonym (Klantig) skrev 2009-03-10 18:19:43 följande:

Tack för ditt svar.Nej, ut och in var den inte. Men att få in ett fingrarna är omöjligt. När den ff är hoprullad som en ring om man säger sitter den jättetajt, på gränsen till att göra ont, och det i sig gör ju inte saken enklare att behålla ståndet.Är den helt enkelt för liten???!
    (det var jag som skrev den lilla "bruksanvisningen" tidigare)

hmm..det verkar ju som om din partner har en väldigt känslig penis, det är ju så att det faktiskt känns när man rullar på en kondom även om det verkligen inte ska göra ont..för liten tror jag inte att en standardkondom är om han har en genomsnittlig penis i längd och omkrets, kondomer är vääääldigt töjbara.
    Problemet kanske ligger i att ni är lite väl försiktiga..

Kan du inte be honom "öva" själv när du inte är hemma/i närheten eller på toaletten tills han fått in snitsen själv då.
    Kanske är lättare om man inte känner pressen av att -nu jävlar måste den på annars blir det inget sex.

Ge honom det i läxa att lära sig själv, han känner ju sin egen kropp och penis bäst och lär nog få in rutinen efter några egna övningar..ni får helt enkelt köpa hem ett ordentligt lager med kondomer

Hoppas att det löser sig för er..ja, det vet jag att det kommer göra...övning ger färdighet, ge inte upp!
  • Anonym (Klantig)

Alltså, nu har vi provat igen, men det går verkligen inte.
    Fick lov att mäta, där det börjar ta stopp, på mitten ungefär har omkretsen 15 cm, nere vid roten är han 17,5. Är kondomen för liten?
    Och vad har män för mått egentligen? Knäppt, men det känns/ser ut som den är för liten, dessutom gör det ju ont...

• Anonym (kreativ)

Anonym (Klantig) skrev 2009-03-10 22:28:34 följande:

Alltså, nu har vi provat igen, men det går verkligen inte.Fick lov att mäta, där det börjar ta stopp, på mitten ungefär har omkretsen 15 cm, nere vid roten är han 17,5. Är kondomen för liten?Och vad har män för mått egentligen? Knäppt, men det känns/ser ut som den är för liten, dessutom gör det ju ont...
    låter som en lite större standardpenis det där,
    men som sagt, be honom pröva själv.
    Är det storlek lagre på kondomer som känns för små?
    För man kan verkligen trä över en vanlig kodom över huvudet/benet/1,5liter petflaska ;)
    Får ni verkligen verkligen inte in snitsen får ni väl gå över till annat sex än penetrerande en stund tills ni anser att infektionsrisken lagt sig, men jag tycker fortfarande:
    -skam den som ger sig.
    -be honom öva själv.

Lycka till!!!!!
  • Anonym

men om ni försöker dra isär den? (tänk som att du skulle dra den över hans huvud :))
    min kille har ungefär samma mått som din och jag upplever att det är svårast att komma vidare efter ollonet, känns som att man ska slita av strängen :p

• Anonym (Klantig)

Han ska få prova själv.
    Jo, jag vet ju att det går att trä över en kådis över stora grejer, men kanske inte när den ff är ihoprullad om du förstår hur jag menar.
    Har man väl rullat ut hela så är den ju töjbar, men säg att man sja rulla på den från ihoprullat skick, på ett huvud tex, det funkar ju inte.
    Alltså, ihoprullad blir "ringen" för tight. Gud, vad snurrigt!

Svar på tråden Kan ej få på en kondom...