• mmn1

Ni som ger förtjockningsmedel i ersättningen..

Jag har börjar ge förtjockningsmedel i min dotters ersättning idag. Upplever att det är mkt svårare för henne att få i sig maten nu och tänkte att det kanske beror på att hålet i nappen är för liten?
    Jag har idag dr brown´s flaskor med napp nr ett.
    Har ni som ger förtjockningsmedel i ersättningen behövt byta till en storlek större på nappen?

• Svar på tråden Ni som ger förtjockningsmedel i ersättningen..
  • LillaZ

Varför ger man förtjockningsmedel? *nyfiken*

• mmn1
    Svar på #1
    Vi blev rekommenderade att ge det då vår dotter kräks väldigt mkt.
  • sanne84

ja det är jag också nyfiken på...

• Finesse

Vi bytte storlek på nappen för annars fick hon inte i sig det.. men det hjälptes inte ändå.. hon kräktes en massa..

• Sretna

Jag har också börjat reda min mat och upplevde samma sak som du. Vi köpte två olika nya nappar som finns till Dr Brown, nr 2 och en som finns för tjockare vätskor. Började att pröva den för tjockare vätskor, hon åt mkt lättare, men fick dock i sig för mkt luft tyckte jag. Har nu börjat prova napp nr 2, hon får i sig maten lättare och upplever att det inte kommer lika mkt luft, men jag får nog testa lite till innan jag kan uttala mig helt säkert....

• mysmika

Jaha, kan man göra så? Det visste jag inte...vad reder man av med? Som en vanlig sås då eller?!

• Finesse
    mysmika skrev 2009-03-24 08:03:11 följande:
    Jaha, kan man göra så? Det visste jag inte...vad reder man av med? Som en vanlig sås då eller?!
    man kan köpa Nestargel som finns på apoteket.. på burken står det hur man ska göra.
  • mmn1
    Sretna skrev 2009-03-23 14:56:11 följande:
    Jag har också börjat reda min mat och upplevde samma sak som du. Vi köpte två olika nya nappar som finns till Dr Brown, nr 2 och en som finns för tjockare vätskor. Började att pröva den för tjockare vätskor, hon åt mkt lättare, men fick dock i sig för mkt luft tyckte jag. Har nu börjat prova napp nr 2, hon får i sig maten lättare och upplever att det inte kommer lika mkt luft, men jag får nog testa lite till innan jag kan uttala mig helt säkert....
    Jag köpte alla storlekar på napparna och provande mig fram. Jag använder napp nr 2 nu och om jag upplever att hon blir för trött innan hon fått i sig maten eller börjar visa missnöje så byter jag till nr 3 så att hon får i sig maten. Prövade med nr 4 först men då sluka hon allt på under fem minuter så tyckte det var lite fort, även med nr 3 gick det för fort så vi håller oss till nr 2 ett tag till.
Svar på tråden Ni som ger förtjockningsmedel i ersättningen..