• GrodanSkrutt

Tavegyl - biverkningarna

Jag har ätit Clarityn innan, men fått den utbytt mot Tavegyl.

Har fått Tavegyl ett par gånger innan vid allergiska reaktioner men inte ätit det regelbundet.

MIN FRÅGA:
    Är det ngn som tar eller har tagit Tavegyl regelbundet - hur är de med tröttheten, hur länge har den suttit i för er?

(Har astma, björk- & gråboallergi + div korsallergier, är laktosintolerant & är mkt allergisk mot soja & ärta)

• Svar på tråden Tavegyl - biverkningarna
  • meic

Jag pallade inte äta den för tröttheten, men så är jag väldigt känslig för sånt också...

varför fick du klaritynen utbytt?

• LindaL1983

tröttheten gick över efter 1-2 veckor... När jag väl startar äter jag ett bra tag...

Filippa December 06 Ebba December 08
  • GrodanSkrutt

Clarityn ska man inte äta när man är gravid.
    Gör IVF nu (provrörsbefruktning) & då sa de vi första kontakten att den skulle bytas ut.
    Både IVF-kliniken & min husläkare tyckte att Tavegyl var det bästa alternativet.

Finns de andra, likvärdiga, alternativ som man inte blir lika trött av?

• meic

aha... jag tänkte att det hade med laktosen att göra för den andra claritynen funkade inte för mig heller tillslut och då bytte jag till frystorkade clarityn som är toppen, men de funkar ju inte då heller.

Till pollenallergin så vill jag tipsa om Nasaleze som är som ett pulver i en nässpray som är helt naturligt som lägger sig som en hinna i näsan, den är underbar! På pollensäsongen har jag behövt ögondroppar, antihistamin och två cortisonsprutor, men nu med den klarar jag mig med vanliga antihistaminer.

• GrodanSkrutt

meic
    Jag har oxå ätit tabl & frystorkat, men de gick ganska bra för magen, tog en kapsel Lactrase var gång

Åh, vad roligt att du nämner Nasaleze - fick den i "present" av sambon inför IVF´n nu, så jag ska testa den med =)

Har aldrig fått ngn spruta med kortison, men däremot tabletter...
    Ögondroppar, nässpray * 2 sorter, clarityn & symbicort har jag haft de senaste åren - ska bli spännande & se hur de artar sig med Tavegyl´n & Nasaleze

Du behöver inte ögondroppar längre - är de för Nasaleze eller sprutorna..? Hoppas på de första...

Linda L
    Oki, tack =)
    Jag ska äta den under pollensäsongen e de tänkt...snart snart.........

• GrodanSkrutt

meic
    Inte Lactrase - menade en kapsel Lactasin

***hatar Lactrase***

• meic
    Svar på #5
    Japp det är för nasalezen! Jag gjorde som så att jag tog den morron, lunch och eftermiddag samma tid varje dag, och sen ytterligare när det behövdes. T ex skulle jag ut på promenad så tog jag några puffar etc. Jag kunde till och med ligga och sola när svärfar klippte gräset!
Svar på tråden Tavegyl - biverkningarna