Kan jag ha bihåleinflammation eller tandinflammation? SNÄLLA HJÄLP- STÅR INTE UT
Jag har dålig smak i munnen till och från hela dagen men vid sen e.m. och kväll blir smaken nästan outhärdlig och det samtidigt som det blir mer och mer slem i munnen. Känns som om det är slemmigt i munnen och att det är snor bak i halsen som kommer ut i munen pö om pö. Vissa kvällar får jag sitta med en äcklig spottkopp för jag klarar inte av att svälja det. Jätteäckligt!
Jag har också vita beläggningar. V.c tog prov och konstaterade att jag har candida albicans (svamp). Idag var jag dock hos en annan läkare och han sa att ca 50% av befolkningen är bärare av candida utan att de är sjuka. Och att beläggningarna kunde vara "död vävnad". Så att det inte är säkert att jag har candida.
Har sökt på nätet (slem smak). Äckligt, jag vet. Jag fick upp lite om bihåleinflammation och tandinflammation kan ge det. Måste man ha andra symptom då? Jag har inga andra symptom. Jag är gravid, det kunde visst öka risken för dessa två saker. Hur kan de undersöka om man har bihåleinflammation eller tandinflammation?
SNÄLLA HJÄLP! DETTA ÄR FRUKTANSVÄRT! JAG STÅR NÄSTAN INTE UT. JAG VILL MÅ BRA UNDER MIN GRAVIDITET. VET NÅGON NÅGOT OM DETTA? OM NÅGON KAN HJÄLPA MIG SÅ ÄR NI GULD VÄRDA!