Fråga om voltaren?
Blev beodrad av hc att äta 6 tabletter voltaren om dagen för jag har ont i ena knäet..mest troligt inflammation!
Läste nu på förpackingen och då står det att man bara får ta max 3 tabletter om dygnet!hmm...hur göra?
Blev beodrad av hc att äta 6 tabletter voltaren om dagen för jag har ont i ena knäet..mest troligt inflammation!
Läste nu på förpackingen och då står det att man bara får ta max 3 tabletter om dygnet!hmm...hur göra?
Läs en gång till
VANLIG dosering är 3/dygn. Men MAXDOSEN är 6/dygn om du har 50g-tabetter.
Har du kollat på fass.se? Och ibland står det även "om ej annat ordineras...", men om läkaren sagt att du kan ta fler så borde det vara ok. Vilken styrka har du på dina Voltaren?
Jag fick ta en dos på 150 mg/dag (3 tabl x 50mg).
jag kan ha fel
Det finns 25mg receptfritt och 50mg på recept. Jag hade 50mg och tog 3 ggr/dygn så din dosering på 6st 25mg´s tabletter stämmer.
Ja, det är en dyr tablett om man ska hålla på att köpa den på apoteket receptfritt . Dessutom kan man få ganska ont i magen av den.
Du kan köpa diclofenac, de innehåller samma aktiva ämne som voltaren men är lite billigare.
Man får magkatarr och kan till och med få magsår,,,jag har ätit Diclo och voltaren i flera år till och från..man kan bli skitdålig i magen! ät dem aldrig på tom mage!
Köp Omeprasol och ät ihop med Voltaren/Diklofenak.Mot magont alltså!
Får oxå jätteont i magen när jag åt dom...