• Casper och Novas mamma

Fråga om voltaren?

Blev beodrad av hc att äta 6 tabletter voltaren om dagen för jag har ont i ena knäet..mest troligt inflammation!
    Läste nu på förpackingen och då står det att man bara får ta max 3 tabletter om dygnet!hmm...hur göra?

• Svar på tråden Fråga om voltaren?
  • Starkast

Läs en gång till

VANLIG dosering är 3/dygn. Men MAXDOSEN är 6/dygn om du har 50g-tabetter.

• Tullemi

Har du kollat på fass.se? Och ibland står det även "om ej annat ordineras...", men om läkaren sagt att du kan ta fler så borde det vara ok. Vilken styrka har du på dina Voltaren?
    Jag fick ta en dos på 150 mg/dag (3 tabl x 50mg).

• Casper och Novas mamma
    Starkast skrev 2009-03-10 20:39:41 följande:
    Läs en gång till VANLIG dosering är 3/dygn. Men MAXDOSEN är 6/dygn om du har 50g-tabetter.
    ok..har 25mg tabletter bara!finns det 50 g tabeletter?det hittade inte jag!
  • Casper och Novas mamma
    Tullemi skrev 2009-03-10 20:39:47 följande:
    Har du kollat på fass.se? Och ibland står det även "om ej annat ordineras...", men om läkaren sagt att du kan ta fler så borde det vara ok. Vilken styrka har du på dina Voltaren? Jag fick ta en dos på 150 mg/dag (3 tabl x 50mg).
    pratade aldrig med läkaren utan i telen på rådgivningen och tidsbokningen...
  • Heidi1
    Casper och Novas mamma skrev 2009-03-10 20:40:43 följande:
    ok..har 25mg tabletter bara!finns det 50 g tabeletter?det hittade inte jag!
    50 mg får man på recept dom andra kan du köpa på apoteket utan recept
    Mamma till Citrina 061007 & Leia 080617
  • Heidi1

jag kan ha fel

Mamma till Citrina 061007 & Leia 080617
  • Tullemi

Det finns 25mg receptfritt och 50mg på recept. Jag hade 50mg och tog 3 ggr/dygn så din dosering på 6st 25mg´s tabletter stämmer.

• Casper och Novas mamma
    Heidi1 skrev 2009-03-10 20:42:46 följande:
    50 mg får man på recept dom andra kan du köpa på apoteket utan recept
    ok det är så det är!ja borde bett om recept..blir himla dyrt för 1 paket räcker i typ 3 dagar och kostar 56:- så det blir några hundralappar eftersom jag ska äta dom i 2 veckor!
  • Tullemi

Ja, det är en dyr tablett om man ska hålla på att köpa den på apoteket receptfritt . Dessutom kan man få ganska ont i magen av den.

• MajaB

Du kan köpa diclofenac, de innehåller samma aktiva ämne som voltaren men är lite billigare.

• Casper och Novas mamma
    Tullemi skrev 2009-03-10 20:46:16 följande:
    Ja, det är en dyr tablett om man ska hålla på att köpa den på apoteket receptfritt . Dessutom kan man få ganska ont i magen av den.
    hur menar du med ont?
  • skypigveon

Man får magkatarr och kan till och med få magsår,,,jag har ätit Diclo och voltaren i flera år till och från..man kan bli skitdålig i magen! ät dem aldrig på tom mage!

• Tullemi
    Casper och Novas mamma skrev 2009-03-10 20:56:07 följande:
    hur menar du med ont?
    Tja, hur ska man förklara? Det var magont med illamående (ibland) och spring på toa (ibland) för magen blev svajig. Ämnet diklofenak påverkar magen, men vet ej hur.
  • MoSv74

Köp Omeprasol och ät ihop med Voltaren/Diklofenak.Mot magont alltså!
    Får oxå jätteont i magen när jag åt dom...{#lang_emotions_throwup}

Svar på tråden Fråga om voltaren?