• TigerLinn

Vart är det bäst affär att köpa glasögon

jag har en fråga.

jag och min sambo har båda dålig syn. vi upptäckte för 2 år sedan hur mycket billigare det var och köpa kontakt linser vis internet.

nu är det dags för oss båda att byta glas ögon (man ska ju göra det efter några år) vi använder dom sällan eftersom båda använder s.k dygnetrunt linser.

vi vill alltså inte slösa massa pengar på bågar och glas.

vi vill köpa i butik för vi vill kunna testa bågarna innan vi bestämmer oss..

vi bor i Umeå så har de flesta optiker kedjor som jag ser det.

vem har bäst erbjudanden?

jag vet att man sett på reklam att de finna företag som ahr typ tag tre betala för två eller liknanade gäller det endast en person eller finns de "familje" erbjudanden?
    det känns tight att köpa båda nya samtidigt även om vi skulle få dom billigt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-10 20:53
    glömde en fråga..

vi vet att det är skillnad på linsundersökning och syn koll. men vi vet också att om man gjort EN av dessa och om alla värde är desamma så gällden den undersökningen både för glasögon coh linser..
    kan de vara syntestet?

• Svar på tråden Vart är det bäst affär att köpa glasögon
  • Pappa i april

Jag och flera släktingar har köpt på nätet och det fungerar utmärkt. Man får hem bågar för att testa. Det går fort och är billigt.
    www.favoptic.com

• Krycke

Vi brukar handla på Specsavers. Har varit mycket bra servic och här finns mycket att välja på.

www.specsavers.se/erbjudanden/7/2-f%EF%BF%BDr-1

Nu har dom t ex detta erbjudande:

Vårt bästa erbjudande någonsin! Köp ett par kompletta glasögon, så får du ett andra par på köpet! Du kan välja vilken båge du vill i prisgrupp 795 kr till 1995 kr och får då ett andra par till samma värde - inklusive enkelslipade standardglas från PENTAX! Erbjudandet gäller även med progressiva glas som finns från 1000 kr extra.

www.specsavers.se/erbjudanden/7/2-f%EF%BF%BDr-1

Lycka till!

• Krycke
    Bricke skrev 2009-03-10 21:32:57 följande:
    Vi brukar handla på Specsavers. Har varit mycket bra servic och här finns mycket att välja på. www.specsavers.se/erbjudanden/7/2-f%EF%BF%BDr... Nu har dom t ex detta erbjudande: Vårt bästa erbjudande någonsin! Köp ett par kompletta glasögon, så får du ett andra par på köpet! Du kan välja vilken båge du vill i prisgrupp 795 kr till 1995 kr och får då ett andra par till samma värde - inklusive enkelslipade standardglas från PENTAX! Erbjudandet gäller även med progressiva glas som finns från 1000 kr extra. www.specsavers.se/erbjudanden/7/2-f%EF%BF%BDr... Lycka till!
    Oj! Det första länken blev fel! Som ni säkert förstår så skall där vara länk till deras hemsida:
    www.specsavers.se/
  • tingi
    TigerLinn skrev 2009-03-10 20:52:12 följande:
    jag har en fråga.jag och min sambo har båda dålig syn. vi upptäckte för 2 år sedan hur mycket billigare det var och köpa kontakt linser vis internet.nu är det dags för oss båda att byta glas ögon (man ska ju göra det efter några år) vi använder dom sällan eftersom båda använder s.k dygnetrunt linser.vi vill alltså inte slösa massa pengar på bågar och glas.vi vill köpa i butik för vi vill kunna testa bågarna innan vi bestämmer oss..vi bor i Umeå så har de flesta optiker kedjor som jag ser det.vem har bäst erbjudanden?jag vet att man sett på reklam att de finna företag som ahr typ tag tre betala för två eller liknanade gäller det endast en person eller finns de "familje" erbjudanden?det känns tight att köpa båda nya samtidigt även om vi skulle få dom billigt.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-10 20:53glömde en fråga..vi vet att det är skillnad på linsundersökning och syn koll. men vi vet också att om man gjort EN av dessa och om alla värde är desamma så gällden den undersökningen både för glasögon coh linser..kan de vara syntestet?
    Ang syntest så är det inte samma för glasögon och linser. Man har ofta olika stykor på glasögon och linser. Men det brukar inte kosta något mer att kolla båda samtidigt. För Ni går väl till en optiker och gör linskoller varje år? Så det är möjligt att optikern har noterat glasögon-styrkorna också.. men annars är det ju bra att göra en koll så att styrkorna blir rätt.

Ang vart man ska köpa glasögon beror ju helt på vad man är ute efter. Specsavers har ju att man får två st för priset av ett, men jag tror att det bara gäller på ett recept.

Synoptik har också just nu att man får ett par på köpet, där får man dock ge det andra paret till någon annan. Är så här i Sthlm iaf.

Annars är det ju billigt att beställa över nätet, där får man låna hem bågarna gratis först så att man kan pröva. Är dock inget jag rekommenderar, men det är ju upp till var och en att bestämma..
  • TigerLinn
    Svar på #5
    vet du hur länge synoptik ska köra den kampanjen?
    om man får ge de andra paret till vem man vill i sthlm ska det gälla i hela landet.. (hade en liknande diskution med jsut synoptik för nått år sedan)

ja vi gör linskoll varje halv år som man ska när man har dygnet runt linder 1 ggr per år är de med vanliga linser...
  • tingi
    Svar på #6
    TigerLinn skrev 2009-03-10 23:19:33 följande:
    vet du hur länge synoptik ska köra den kampanjen?om man får ge de andra paret till vem man vill i sthlm ska det gälla i hela landet.. (hade en liknande diskution med jsut synoptik för nått år sedan)ja vi gör linskoll varje halv år som man ska när man har dygnet runt linder 1 ggr per år är de med vanliga linser...
    nej, tyvärr jag vet inte hur länge den gäller. men deras kampanjer brukar ju hålla på ett bra tag. jag såg reklamen häromdagen i nån tidning..

kolla med den optikern om glasögonstyrkorna finns noterade, annars brukar det som sagt inte kosta någon extra att kolla det inom ett år. men det kan ju såklart vara olika hos olika optiker..
Svar på tråden Vart är det bäst affär att köpa glasögon