Gemensam bastu!?
Jag och min fru var iväg och bodde på hotell nu i helgen. En av kvällarna tänkte vi ta en bastu på hotellet. Bastun var gemensam där alla hotellgäster hade tillgång. När jag och min fru kommer till omklädningsrummet inser vi att vi inte kommer att vara ensamma. Vi tvekar lite men hör att det både är kvinnliga och manliga besökare i bastun. Vi bestämmer att fråga om det ok att vi gör dem sällskap. Min fru öppnar lite försynt dörren och frågar, i bastun sitter det 2 par i bastun, till hennes förvåning sitter de inte inlindade i handdukar utan nakna. De säger att vi är välkomna och att de vore trevligt med mer sällskap. Eftersom vi inte har varit i denna situation tidigare känns det blygt att sätta sig naken i en bastu med främmande människor, dock lite spännande. Vi duschar och går in i bastun och säger hej, det visar sig att att det är 2 par som inte känner varandra utan har gjort samma som vi. När den första nervositeten släpper för nakenheten visar det sig att detta är ett mycket avslappnat sätt att umgås. Inga konstigheter alls att sitta nakna båda könen. Vi hade verkligen jättetrevligt och både jag och min fru har insett att detta är ngt som vi kommer att göra igen och även kan rekommendera andra.
Nu till mina frågor:
1. Finns fler här på FL som har ngn liknande erfarenhet att dela med sig?
2. Hur skulle ni göra om samma situation uppstod?