Fårskinn till barnvagn
Jag funderar på att köpa ett fårskinn till barnvagnen. Är det någon som har några erfarenheter? Äkta eller fake? Ungefärliga priser mm.
Jag funderar på att köpa ett fårskinn till barnvagnen. Är det någon som har några erfarenheter? Äkta eller fake? Ungefärliga priser mm.
Du måste ha ett äkta om det ska vara bra, de finns bla på babyaffärer, det ska också vara gjorda för barn. vi köpte ett babycare på babyproffsen för 700:-. Värt varenda öre.
Vi har till båda våra killar.. Använder dem ofta.
Praktiskt, skönt, varmt och naturligt.
Och dessutom tvättbart!
När de inte används, på sommaren, ligger de i deras fåtöljer på deras rum (gjorde i alla fall förra sommaren).
C
Kika in hos www.drefseryd.com/shop så finns det en del bra info om lammskinn.
Jag skulle absolut satsa på ett äkta . Själv har jag haft vårat i bilen i vinter och sommastid använder vi det på verandan.
Eftersom jag själv föder upp lamm och säljer skinn så är svaret givetvis att det ska vara äkta vara!
Riktiga lammskinn har ju egenskaper som inte syntet kan härma och nu för tiden är de flesta lammskinn tvättbara om olyckan skulle vara framme.
Mina skinn kostar mellan 700 kr upp till 2800 kr. Det som skiljer dem åt är mest kvaliteten på ullen och i viss mån storleken. Många av de billigare skinnen fungerar utmärkt i en barnvagn men kanske inte är så glänsande och jämnt lockiga som de dyrare.
Då blir det definitivt ett äkta om jag bestämmer mig för att köpa ett :)
Ikea har ju annars billiga skinn (som jag tror är riktiga?).
De kanske inte är de finaste skinnen, men vad gör det när det ska användas till att sittas på i en barnvagn?
Ja man vill ju inte köpa så dyrt skinn till vagnen om det skulle bli stulet :(